Brandforce
Medlem
Beroende på vad de värderar poängen till, så klart. Uppenbarligen är den kurs de valt ekonomiskt försvarbar.Borde inte bästa för SAS vara att alla alltid tog poängen? Eller tänker jag fel?
Beroende på vad de värderar poängen till, så klart. Uppenbarligen är den kurs de valt ekonomiskt försvarbar.Borde inte bästa för SAS vara att alla alltid tog poängen? Eller tänker jag fel?
Uppenbarligen är den kurs de valt ekonomiskt försvarbar.
Jag förstår redovisningsskillnaden, men jag menade att SAS själva uppenbarligen - annars hade de väl satt kursen annorlunda - tycker den är försvarbarNja. Den kontanta ersättningen får ju en direkt påverkan på likviditeten medan poängen innebär en räntefri skuld där låntagaren bestämmer värdetTycker nog 60.000 relativt 600 euro är rätt ologiskt.
Värderingen 10 öre/poäng är ju i linje med den gängse värderingen på detta och andra forum, så helt fel är det väl inte?Jag förstår redovisningsskillnaden, men jag menade att SAS själva uppenbarligen - annars hade de väl satt kursen annorlunda - tycker den är försvarbar![]()
Ja och jag förstår varför SAS vill ge poäng istället för pengar. Många av deras 5 miljoner kunder köper nog muffins och andra varor onboard för sina poäng. Räknar man på det så motsvarar 600EUR (6233kr) ca 85 muffins (700p). Bra deal för SAS. Om man istället tar pengarna kan man köpa 207 muffinsVärderingen 10 öre/poäng är ju i linje med den gängse värderingen på detta och andra forum, så helt fel är det väl inte?
Precis. Dessutom går poäng, för de allra flesta resenärer, ut om de inte används inom given tid. Spännande att veta hur många poäng som förfaller varje år.Ja och jag förstår varför SAS vill ge poäng istället för pengar. Många av deras 5 miljoner kunder köper nog muffins och andra varor onboard för sina poäng. Räknar man på det så motsvarar 600EUR (6233kr) ca 85 muffins (700p). Bra deal för SAS. Om man istället tar pengarna kan man köpa 207 muffins![]()
Nej, det är ju min poängVärderingen 10 öre/poäng är ju i linje med den gängse värderingen på detta och andra forum, så helt fel är det väl inte?
Beroende på vad de värderar poängen till, så klart. Uppenbarligen är den kurs de valt ekonomiskt försvarbar.