Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Nja. Den kontanta ersättningen får ju en direkt påverkan på likviditeten medan poängen innebär en räntefri skuld där låntagaren bestämmer värdet :) Tycker nog 60.000 relativt 600 euro är rätt ologiskt.
Jag förstår redovisningsskillnaden, men jag menade att SAS själva uppenbarligen - annars hade de väl satt kursen annorlunda - tycker den är försvarbar :)

Jag förstår redovisningsskillnaden, men jag menade att SAS själva uppenbarligen - annars hade de väl satt kursen annorlunda - tycker den är försvarbar :)
Värderingen 10 öre/poäng är ju i linje med den gängse värderingen på detta och andra forum, så helt fel är det väl inte?

Värderingen 10 öre/poäng är ju i linje med den gängse värderingen på detta och andra forum, så helt fel är det väl inte?
Ja och jag förstår varför SAS vill ge poäng istället för pengar. Många av deras 5 miljoner kunder köper nog muffins och andra varor onboard för sina poäng. Räknar man på det så motsvarar 600EUR (6233kr) ca 85 muffins (700p). Bra deal för SAS. Om man istället tar pengarna kan man köpa 207 muffins :)

Ja och jag förstår varför SAS vill ge poäng istället för pengar. Många av deras 5 miljoner kunder köper nog muffins och andra varor onboard för sina poäng. Räknar man på det så motsvarar 600EUR (6233kr) ca 85 muffins (700p). Bra deal för SAS. Om man istället tar pengarna kan man köpa 207 muffins :)
Precis. Dessutom går poäng, för de allra flesta resenärer, ut om de inte används inom given tid. Spännande att veta hur många poäng som förfaller varje år.

Har två flighter i september som har blivit inställda av Asiana pga deras nuvarande situation - beskedet kom för en knapp vecka sedan typ.

Idag ringde en trevlig medarbetare från SAS upp mig och meddelade detta, samt såg till att göra om bokningen. Nu blir destinationen en annat ställe och zon, men jag får behålla den förmånliga poängkostanden jag betalade för min First Class-award.

Med andra ord är jag supernöjd för att
1. SAS ringer upp mig personligen och fixar
2. Jag får behålla poängkostnaden

Bra SAS!

Idag svarade SAS på mitt yrkande om ersättning för utlägg. Fick visserligen ingen ränta enligt räntelagen och mitt tredje mail med hänvisning bemöttes med ”vi ersätter inte dina räntekostnader”, med andra ord knappt läst mitt svar innan jag släppte det. Trots allt väldigt få kronor och inget att tjafsa om.

Dock ersattes alla kostnader mot kvitto utan bråk och extremt snabba svar på mail (30 minuter) när man väl blivit tilldelad en handläggare tycker jag är en bra hantering. Bra avslut, SAS.

Toppen