palmen
Moderator
Har en bonusresa bokad till Paris över påsk, med utresa bokad den 14/4 och hemresa den 18/4, så långt allt bra. SAS är operatör på sista benet, hem från Bryssel till Arlanda den 18:e.
Nu fick vi idag ändrad hemresa, med avgång den 20/4, alltså två dagar senare, dessutom med en natt i Oslo som bonus.
Ringde så klart in och det finns inget de kan göra, det enda jag fick som val var att behålla denna nya resa, avboka den helt alternativt hittade jag bonusresa hem på onsdagen med direktflyg men den kunde de inte lägga ändra till på befintlig bokning?
Nu är det ju mer än två veckor innan avresa, då finns det ingenting att göra, ok att de ändrat tider tidigare, men att flytta hemresan två dagar känns lite tufft, även om det är drygt tre veckor fram?
Så du flyger först Paris-Bryssel med något bolag och den flighten är inte påverkad? Det är bara Bryssel till Stockholm som ställts in?Tack för svar, sitter med SAS i luren nu, på vänt då hon skulle tala med Eurobonus-avdelningen, tänker jag snart blir bortkopplad som skett för flera andra...
Inte finns det en referens till ärenden som kan delas, sökt lite på ARN och hittat någorlunda liknande fall?
Uppdatering: Fick alla möjliga alternativ, men de kan inte boka om mig till annat bolag inom Star Alliance då det inte finns bonusbiljetter, detta pga. att det är mer än 14 dagar till avresa.
Vill bara bekräfta om det stämmer med expertisen här, känns en smula uppgivet, försökte få till med LH även hem, för att undvika eventuella konstigheter med hemresan.
Om det bara är sas flight som ställts in är det sas skyldighet att boka om dig på detta. Sas har en egen påhittad regel att de bara bokar om 14 dagar innan till andra bolag. Så om du fick ändringen nu har du 15 dagar på dig och då kan du vänta in 14 dagars fönstret. Sas har inget stöd i regelverk för detta, men du kommer inte få kundtjänst att bryta mot denna regel.
SAS har massa flighter både den 18 och 19 ni kan bokas om till. Den 19e finns 2 plus awards på 1855 flighten direkt till Stockholm.
Pratar du med rätt person kommer de kunna boka in dig på vanlig revenue, men kan krävas många samtal att få en sådan agent.