Brandten
Medlem
Bokade en t/r OSL-ARN för ett tag sedan med poäng och SAS Mastercard Fly Premium...
Resan påbörjades i fredags och jag försökte ändra flyget hem till senare avgång men möttes av meddelandet:
Det är tyvärr inte möjligt att boka om eller avboka din resa, eftersom det är för kort tid kvar till avgången eller på grund av att du redan har påbörjat resan.
Så jag ringde in på kvällen för att försöka ändra hemresan till en senare flight. Kom snabbt fram till en svensk/norsk agent som hälsade att det inte gick att ändra en pågående resa och att jag fick boka en ny biljett och sedan avboka den påbörjade resan för att åtminstone få tillbaka skatten (poängen var rökta).
Bokade en ny biljett nyss med senare kvällsflyg och tänkte avboka den första men möts av en ruta som säger omboka.
Hm, klickade på den och ändrade med två knapptryckningar hemresan till det senare flyget vi ville. Fast agenten sa att det inte gick.
Jahapp...? Nu satt vi med två biljetter med samma pax på samma flyg... Ringde in till engelsktalande supporten som avbokade den nya bokningen och poängen kom tillbaka direkt.
Resan påbörjades i fredags och jag försökte ändra flyget hem till senare avgång men möttes av meddelandet:
Det är tyvärr inte möjligt att boka om eller avboka din resa, eftersom det är för kort tid kvar till avgången eller på grund av att du redan har påbörjat resan.
Så jag ringde in på kvällen för att försöka ändra hemresan till en senare flight. Kom snabbt fram till en svensk/norsk agent som hälsade att det inte gick att ändra en pågående resa och att jag fick boka en ny biljett och sedan avboka den påbörjade resan för att åtminstone få tillbaka skatten (poängen var rökta).
Bokade en ny biljett nyss med senare kvällsflyg och tänkte avboka den första men möts av en ruta som säger omboka.
Hm, klickade på den och ändrade med två knapptryckningar hemresan till det senare flyget vi ville. Fast agenten sa att det inte gick.
Jahapp...? Nu satt vi med två biljetter med samma pax på samma flyg... Ringde in till engelsktalande supporten som avbokade den nya bokningen och poängen kom tillbaka direkt.
