Jag har en liknande erfarenhet. Jag hade en resa till Italien bokad i januari tisdag till torsdag. Den 22 december fick jag en ombokning måndag till fredag (med utresa från Arlanda 0600 ). Alltså två dagar längre, och i mina ögon "en annan resa".
Jag försökte boka av via hemsidan men enligt den information som framkom då skulle jag bara få tillbaka 50%.
Jul och helger kom emellan och när jag kontaktade SAS fick jag höra att det gått 16 dagar sedan jag informerades och att jag därmed accepterat deras ombokning.
Jag frågade då om jag kostnadsfritt kunde boka om till motsvarande resa i februari till samma pris. Men det var "omöjligt". Jag försökte trycka på att jag är EBD, men utan framgång.
Det enda som återstod var att boka av och ta avgiften på 50%. Trist. Men en liten vinst på 1300 för SAS.
Jag försökte boka av via hemsidan men enligt den information som framkom då skulle jag bara få tillbaka 50%.
Jul och helger kom emellan och när jag kontaktade SAS fick jag höra att det gått 16 dagar sedan jag informerades och att jag därmed accepterat deras ombokning.
Jag frågade då om jag kostnadsfritt kunde boka om till motsvarande resa i februari till samma pris. Men det var "omöjligt". Jag försökte trycka på att jag är EBD, men utan framgång.
Det enda som återstod var att boka av och ta avgiften på 50%. Trist. Men en liten vinst på 1300 för SAS.