Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Nu har du väl ändå rört till det...?

Tallinn behöver du inte blanda in om det inte gäller resor inom övriga Star Alliance. Finns t ex info på Frågor och svar om Amex | SAS :

3. Hur kan jag boka mitt American Express-erbjudande och vad är öppettiderna?
Du kan boka ditt American Express-erbjudande online för flygningar som utförs av SAS.
Ring oss för att boka hos Star Alliance-partner:
Svenska medlemmar: 018 480 9167 (mån–fre 09.00–17.00 svensk tid).

När sas.se sen krånglade för mig så ringde jag självklart till SAS svenska kundtjänst och fick precis den hjälpen jag behövde (på 2:a försöket då...).
Fast när jag läser på Våra kort med EuroBonus | Poängrabatt | Flygpoäng | Amex SE så listas bara numret till Tallinn, de hänvisar även dit för sådant som inte går att boka online, tex en resa för fler än två personer, men med SAS...
”Förmånen gäller upp till två personer - om du vill boka en resa för fler än två personer, behöver du kontakta SAS för bokning på 018-480 9167(måndag–fredag 09.00-17.00)”

Fast när jag läser på Våra kort med EuroBonus | Poängrabatt | Flygpoäng | Amex SE så listas bara numret till Tallinn, de hänvisar även dit för sådant som inte går att boka online, tex en resa för fler än två personer, men med SAS...
”Förmånen gäller upp till två personer - om du vill boka en resa för fler än två personer, behöver du kontakta SAS för bokning på 018-480 9167(måndag–fredag 09.00-17.00)”
Emotsäger din länk något av det jag skrev gällande mitt case? Förstår inte riktigt vad du menar här.

Emotsäger din länk något av det jag skrev gällande mitt case? Förstår inte riktigt vad du menar här.
Jag menade att det på sidan om hur man bokar inte anges ett annat nummer än det till Tallinn, även om det är dåligt skrivet så tolkar jag det som att all bokning sker via det numret, såvida manninte lyckas online.
Vi tolkar det helt enkelt olika...

Jag menade att det på sidan om hur man bokar inte anges ett annat nummer än det till Tallinn, även om det är dåligt skrivet så tolkar jag det som att all bokning sker via det numret, såvida manninte lyckas online.
Vi tolkar det helt enkelt olika...
Nej, så fort du inte kan göra det du ska göra online och det involverar en 2-4-1-voucher är det Tallinn du ska prata med. Så har det alltid varit med undantag för vissa, korta perioder, när de varit överbelastade.
Men alltså - på bägge länkarna som har postats i den här diskussionen så uppmanas man att boka resor med SAS på sas.se. Där kan man sen också boka om dessa resor.

Om sas.se krånglar så ringar man normalt till svenska kundtjänsten. Har inte hört någon där säga att detta skulle vara fel väg att gå och alldeles uppenbart så hjälper de till med det man behöver hjälp med - utan knussel.

Men ringer ni hellre till Tallinn så tycker jag absolut att ni ska göra det.

Men alltså - på bägge länkarna som har postats i den här diskussionen så uppmanas man att boka resor med SAS på sas.se. Där kan man sen också boka om dessa resor.

Om sas.se krånglar så ringar man normalt till svenska kundtjänsten. Har inte hört någon där säga att detta skulle vara fel väg att gå och alldeles uppenbart så hjälper de till med det man behöver hjälp med - utan knussel.

Jag hade bokat en 2-4-1 på SAS online som jag nyligen behövde göra en ändring på. Ringde svenska SAS men nix, det gick inte. Tvungen att ringa Tallin. Han sa han kan avboka hela bokningar gjorda med 2-4-1 men inte lägga upp nya eller ändra.

Sorry, just 2-4-1 hanteras oavkortat av Tallinn under normala omständigheter. Du kan ringa den vanliga kundtjänsten, men som du redan märkt blir du vidarekopplad till Tallinn så fort de förstår vad det hela handlar om.

Det är fullt möjligt att det står fel på hemsidan och det säger jag inget om. Jag bara talar om hur det fungerar.

Sedan är det klart att SAS vill att man ska göra allt på hemsidan och då behöver man inte ringa någon alls. Hemsidan täcker säkerligen majoriteten av fallen som ska hanteras för normala människor men de hänger inte heller på BC hela dagarna.

Det ska inte vara något problem, och det är absolut ingen nödutgång mellan rad 1 och 2. Däremot är det trängre för benen på rad 1 i "nya" CRJ900 mot för vad det var med SAS "gamla" CRJ900.

OT.
Tack. Skulle nämnt att jag flyger med Nordica/LOT, kanske kör de SAS ”gamla” seating?

I normalfallet rör inte folk på sas "vanliga" kundtjänst bokningar som rör Amex vouchers. Sen finns det självklart undantag som bekräftar regeln och du verkar ha varit et av undantagen. Var det möjligtvis så att du ringde utanför kontorstid och hamnade hos en engelsktalande agent? Då kan det vara samma personer som under "Tallinn öppettiderna" hanterar vouchers och därmed kunde hjälpa dig. Du har ju onekligen fått hjälp via vanliga kundtjänst vilket är jättebra, det är dock inte så det fungerar normalt sätt utan allt sånt hänvisas till Tallinn och deras öppettider.

I normalfallet rör inte folk på sas "vanliga" kundtjänst bokningar som rör Amex vouchers. Sen finns det självklart undantag som bekräftar regeln och du verkar ha varit et av undantagen. Var det möjligtvis så att du ringde utanför kontorstid och hamnade hos en engelsktalande agent? Då kan det vara samma personer som under "Tallinn öppettiderna" hanterar vouchers och därmed kunde hjälpa dig. Du har ju onekligen fått hjälp via vanliga kundtjänst vilket är jättebra, det är dock inte så det fungerar normalt sätt utan allt sånt hänvisas till Tallinn och deras öppettider.
Jag ringde mitt på dagen och fick hjälp av svensk personal.

Toppen