Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Checkade in på ARN med CDG-BKK som slutdestination.
Fick scanna alla pass i själv check-in och fick mina bagageremsor. Tänkte att det då bör funka med bag drop.
Ställde mig ändå i kön till Diamond, gold & biz, då jag tycket att det gick långsamt och bagage droppen strulade.
Stod en bra stund i priokön som gick väldigt långsam. Stod en familj i ena disken och hade stora problem och det var bara en till bemannad disk.
Vid det tillfället hade jag en före i kön och såg att bag drop var tom på folk.
Tänkte att jag skulle underlätta för hela kön bakom, då jag hade scannat passen och hade alla taggar på väskorna.

Fan, får besked om att jag inte kan göra bag drop.
Helvete tänkte jag och ”återtog” min plats i Prio’n efter 5sekunders frånvaro.
Får frågan ”Vem skickade hit dig”.
Tittade smått förvånat på surkärringen och sade ”Jag själv”.
”Vi har faktiskt kö här” fick jag till svar.
-Det är jag fullständigt jävla klar över, då jag stod i den fram till för 5 sekunder sedan.
Skit samma. Hon verkade förstå när man svarade ofint.

Har dom ett sådant system som tillåter själv check-in så bör bagage drop fungera. Vad fan är annars poängen att slösa bort tid i själv check-in. Den borde hänvisa till manuell check-in.

Tycker alltid att SAS går ner sig totalt under sommarmånaderna. Ett sketet säsongsbolag är vad det är. Thomas Cook-varning över dom.

Mina 3 senaste flygningar har varit bedrövliga.

Flög KEF-OSL-ARN i går. Vid incheckning på KEF fanns ingen baggage drop så det var bara att köa. Två diskar öppna, båda märkta med Plus/Gold och lååång kö. Efter en tids köande reducerade de till en kö. Totalt 45 minuter i kö för att checka in en väska som EBD i Plus. Ej heller fasttrack (inget problem på KEF, dock) eller lounge för SAS-resenärer.

Med tanke på konkurrensen (Wow, Icelandair, Norwegian) borde SAS jobba lite med markservicen. Just nu sämre än Wow...

Flög hem från LAX och under serveringen körde flygvärdinnan vagnen på någons ben i gången så kaffe och te spilldes ut. Brände mig, brorsan och en till. Brorsan och jag gick det okej för, gjorde ont men inga direkta skador förutom kläder, skor och så. Fick lite påpassning med kyl-gel och nya strumpor, satt i Go så räknade inte med mycket mer. Dom tog en rapport och sa att de skulle återkomma angående uppföljning och ersättning.
Det har nu gått en vecka och inte hört ett ord... vad hade ni gjort?

Personalen pratade med varandra tyst och fråga den som spillde vilken vagn dom använt. Hon svarade den lilla. Det reagerade personen som verkade vara mest ansvarig, hon som tog "rapporten", på och sa att den ska inte användas för att servera dryck. Nu var det tur att det bara var fötter som brändes men det kunde lika gärna träffat värre ställen eller ett barn, så om det nu är så att dom inte använde rätt vagn tycker jag det är rätt allvarligt. Jag är fullt med på att man spiller saker, har tänkt på hur det inte händer oftare, men tycker det är illa om det är så att dom inte följer rätt rutiner

Nästan exakt samma sak hände en vän till mig som flög med United, flygvärdinnan spillde varmt tevatten på honom. Han kontaktade en amerikansk law firm som tyckt han hade ”ett case”. Han gjorde en förlikning med United på ca 100.000SEK!

Nästan exakt samma sak hände en vän till mig som flög med United, flygvärdinnan spillde varmt tevatten på honom. Han kontaktade en amerikansk law firm som tyckt han hade ”ett case”. Han gjorde en förlikning med United på ca 100.000SEK!

Nice ! Tror nog inte att det kommer bli resultatet av vår händelse, räknar med att dom bara kommer täcka kostnader för nya skor och rengöring/köp av väska. Får ta och ringa SAS på måndag och se vad dom säger

Flög hem från LAX och under serveringen körde flygvärdinnan vagnen på någons ben i gången så kaffe och te spilldes ut. Brände mig, brorsan och en till. Brorsan och jag gick det okej för, gjorde ont men inga direkta skador förutom kläder, skor och så. Fick lite påpassning med kyl-gel och nya strumpor, satt i Go så räknade inte med mycket mer. Dom tog en rapport och sa att de skulle återkomma angående uppföljning och ersättning.
Det har nu gått en vecka och inte hört ett ord... vad hade ni gjort?

Personalen pratade med varandra tyst och fråga den som spillde vilken vagn dom använt. Hon svarade den lilla. Det reagerade personen som verkade vara mest ansvarig, hon som tog "rapporten", på och sa att den ska inte användas för att servera dryck. Nu var det tur att det bara var fötter som brändes men det kunde lika gärna träffat värre ställen eller ett barn, så om det nu är så att dom inte använde rätt vagn tycker jag det är rätt allvarligt. Jag är fullt med på att man spiller saker, har tänkt på hur det inte händer oftare, men tycker det är illa om det är så att dom inte följer rätt rutiner
Bara försöka stämma de om du har möjlighet, i och med att du flög hem från LAX så kan du ju göra som amerikanerna gör :)

Toppen