Problemet med detta är ju att de är totalt inkonsekventa. Utfallet av ärendet ska inte skilja så mycket beroende på vem som handlägger det.
Hade de varit konsekventa i sina beslut så hade jag respekterat det. Som du skriver, är det bra om SAS är tydliga med sitt beslut och länkar vidare om hur jag kan ta det vidare om jag inte är nöjd. Dock, som i flera av mina tidigare ärenden, skiljer det väldigt mycket i både attityd och utfall av reklamationerna. Jag jobbar själv inom kundservice och förstår såklart att kompensationer/reklamationer inte alltid är på exakt samma nivå. Men vi har tydliga riktlinjer och har då alltid någonting att luta oss mot vid beslut. Skulle det dock krångla mycket mer så kan ärendet skickas vidare till en arbetsledare. Att det skiljer så mycket som 100% beroende på vem handläggaren är, bör aldrig accepteras enligt mig.
Jag ser inga problem med sättet jag gör det på - du har dock all rätt att göra det! Inga problem för mig.
Som jag skrev tidigare så accepterade jag aldrig de 15k den första handläggaren skickade till mig och avslutade ärendet, innan jag fick chansen att svara på ärendet. Enda sättet för mig att fortsätta kontakten med SAS för att driva ärendet vidare var ju alltså att skapa ett nytt ärende.
Detta skulle aldrig uppstå om:
1. SAS är konsekventa i sin hantering av reklamationsärenden (Då kommer kunderna i högre grad acceptera besluten)
2. SAS införskaffar sig ett ordentligt CRM-system (Då kan uppföljningar och reklamationsärenden skötas mycket lättare)
Jag tänker inte sätta mig ner och skapa ett nytt ärende för att be SAS ta tillbaka 15k poäng. Det är helt enkelt SAS uppgift att tillhandahålla fungerande rutiner och ett ordentligt CRM-system för sina anställda. Hör de dock av sig angående detta så har jag dock inga problem med att de tar tillbaka poängen. Fair enough liksom.
Men som sagt, detta är en högst subjektiv åsikt. Du behöver inte hålla med
@Golfkillen.