Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Ett skäl för mig att jaga platser med benutrymme är inte en fråga om att kunna sitta bekvämt. Det är en fråga om att kunna sitta överhuvudtaget. Att klämmas in I ett säte där jag måste ha knäna högt upp pressade mot ryggstödet framför hela resan gör varken mig eller passageraren framför särskilt glad. Inte nog med att han inte kan luta sättet, han trycks faktiskt ytterligare en bit framåt. CC borde kunna göra en bedömning att situationen inte är lämplig och hjälpa till med platsbyte. Till exempel kan jag inte ha brickan på avsedd plats utan den balanserar jag så gott det går med resultat att den ibland välter. Jag är EBD (intjänad enbart i ekonomi....) så lite goodwill kunde de bjuda på.
--Benutrymme vs inte benutrymme
Visa bifogad bild 49194
Jag har precis samma problem som du har. Problemet är dock att det är samma pitch i hela planet, så det spelar ingen roll hur långt fram du sitter. Det är bara bulkhead och nödutgång där man har mer plats.

Jag har precis samma problem som du har. Problemet är dock att det är samma pitch i hela planet, så det spelar ingen roll hur långt fram du sitter. Det är bara bulkhead och nödutgång där man har mer plats.
På shorthaul finns det platsen jag försöker komma åt, den utan säte framför dvs man sitter I en 3 rad men har bara 2 säten I raden framför. Fönstersätet framför mig saknas och där kan jag veckla ut benen. Annat alternativ är ju seat block där man sitter diagonal vilket funkar kortare sträckor.
Hur eller hur, businessclass.se är en guldgruva för att hitta life hacks som gör resandet mindre olidligt.

På shorthaul finns det platsen jag försöker komma åt, den utan säte framför dvs man sitter I en 3 rad men har bara 2 säten I raden framför. Fönstersätet framför mig saknas och där kan jag veckla ut benen. Annat alternativ är ju seat block där man sitter diagonal vilket funkar kortare sträckor.
Hur eller hur, businessclass.se är en guldgruva för att hitta life hacks som gör resandet mindre olidligt.
På 737-600 sätena 10 A och 10 F på 737-700 hela rad 11 samt på 737-800 sätena 17 A och 17 F på A321 så är det 9 B & C, 10 A, 10 E och F rad 24 B,C, E och F
A320 hela rad 11 och 12 rad 11 har sämre recline samt på A319 hela rad 10.
Inga regler utan undantag det finns/fanns några 737-800 som har nödutgångarna vid rad 15 och 16 har sämre recline vid rad 15
Tänk även på att på 737-600 så är det något bättre benutrymme på rad 9 D och E än på 9A och B därför att raderna inte står i raka linjer framför denna rad och det korrigeras vid rad 9 och 10.
Allt ovanstående gäller SAS.

På 737-600 sätena 10 A och 10 F på 737-700 hela rad 11 samt på 737-800 sätena 17 A och 17 F på A321 så är det 9 B & C, 10 A, 10 E och F rad 24 B,C, E och F
A320 hela rad 11 och 12 rad 11 har sämre recline samt på A319 hela rad 10.
Inga regler utan undantag det finns/fanns några 737-800 som har nödutgångarna vid rad 15 och 16 har sämre recline vid rad 15
Tänk även på att på 737-600 så är det något bättre benutrymme på rad 9 D och E än på 9A och B därför att raderna inte står i raka linjer framför denna rad och det korrigeras vid rad 9 och 10.
Allt ovanstående gäller SAS.
Detta borde du sammanställa i egen tråd.

På shorthaul finns det platsen jag försöker komma åt, den utan säte framför dvs man sitter I en 3 rad men har bara 2 säten I raden framför. Fönstersätet framför mig saknas och där kan jag veckla ut benen.
Jo, den är bra när man får fatt på den. Återigen - det gäller att hålla koll på seatmap och kolla hela tiden så man inte flyttats.

Reste PEK -CPH-ARN igår, vi var ett sällskap på 5 som reste i go...hade checkat in och allt. Kommer till flygplatsen då har våra platser på rad 30 ändrats till rad 45...och på kvällsflyget hem från CPH har platserna ändrats så vi sitter 14E,15E,16E,17E och 18E. Kändes lite sådär...men bra lärdom för de andra som inte ville boka plus. (Ett gäng studenter)

Reste PEK -CPH-ARN igår, vi var ett sällskap på 5 som reste i go...hade checkat in och allt. Kommer till flygplatsen då har våra platser på rad 30 ändrats till rad 45...och på kvällsflyget hem från CPH har platserna ändrats så vi sitter 14E,15E,16E,17E och 18E. Kändes lite sådär...men bra lärdom för de andra som inte ville boka plus. (Ett gäng studenter)

Hade ni allt på samma bokning?

Sitter på SK910 hem från EWR och måste säga att efter en hitresa när jag aldrig öppnade det nya underhållningssystemet gjorde jag det på hemresan. Att 2016 vara stolta över detta systemet är lite galet. Det är ju så mycket bättre än det gamla och egentligen är det inte systemet som är dåligt... Men att fylla det med så mycket gammalt material och ett avsnitt per serie är ju så brutalt omodernt, gör om gör rätt eller förstå att jag ger lägsta betyg i er survey varje resa.

Toppen