Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Ibland blir jag bara så trött på bokningen i Sveg...

Ringer och prissätter upp biljetten jag ska boka korrekt (blandad plus/go och long layover i OSL som inte går att boka online). Vägrar ta bort bokningsavgift på 300kr, trots att jag ber att han kollar med supervisor för att det inte borde tillkomma när det inte är bokningsbart online. Efter svaret att bokningsavgiften inte går att ta bort två gånger (och att jag påpekat att jag kan boka på United) blir jag måttligt irriterad när jag får samma svar en tredje gång och säger "då bokar jag väl med något annat bolag" och slänger på luren.

Nu är det bokat på United, även om jag hade god lust att boka KLM istället och en enkelbiljett hem med Norwegian från OSL...

Vill de verkligen inte sälja sina egna biljetter? Jobbet med bokningen var ju redan gjort, så resultatet var bara att jag slösade bort 5 min av agentens tid och min egen.
 
Ja, sådant där är ett oskick. OK att de tar hutlöst betalt om man ringer och vill boka saker som går att boka online, men när det inte går att boka online känns det bara fel att de ska ta en saftig avgift dessutom.
 
Hej,
Har under åren kontaktat sas biljettbokning några få gånger och blivit bemött av goddag yxskaft utom vid ett tillfälle. Är det vanligt?
 
Toppen