Random_walk
Medlem
Frågar alltid i gaten. Välklädd och artig och med guldkortet i handen. Har funkat ibland, men generellt sett så är det nej.
Konstigt... Är det nyligt att de börjat neka? För som sagt, har alltid funkat för mig genom alla år. Nu är det dock säkert ett år sen sist.Frågar alltid i gaten. Välklädd och artig och med guldkortet i handen. Har funkat ibland, men generellt sett så är det nej.
Framförallt i CPH är det vanligare att bli nekad nuförtiden tycker jag. Nu har jag inget större urval av tester, men har blivit nekad iaf 2 ggr där. Från tex Göteborg har det funkat någon gång med kommentaren "egentligen ska vi inte, men ok".. Så det ligger nog mycket i att det har med dagsformen att göra.Konstigt... Är det nyligt att de börjat neka? För som sagt, har alltid funkat för mig genom alla år. Nu är det dock säkert ett år sen sist.
Om man inte kommer med så kan jag ju naturligtvis inte klaga. Men att låta stolarna stå tomma när man har transfer pax som landar tidigt och vill hem med nästa flyg är bara konstigt. Om man kan motivera detta med att man faktiskt tjänar pengar på detta genom att många betalar extra för att komma hem tidigare fine. Jag tvivlar att så är fallet, däremot tror jag hellre att det är bättre möjligheter att sälja en helt ny stol på den flygning som blir ledig senare på dagen. Henke12s problem kan ju enkelt lösas med att ge förtur till dessa premium kunder.
Har funkar bra de fem (av fem) senaste gångerna jag frågat vid gate på Kastrup, senast för förra torsdagen. Men det är klart, EBD hjälper säkert till i kombination med Plusbiljett.Framförallt i CPH är det vanligare att bli nekad nuförtiden tycker jag. Nu har jag inget större urval av tester, men har blivit nekad iaf 2 ggr där. Från tex Göteborg har det funkat någon gång med kommentaren "egentligen ska vi inte, men ok".. Så det ligger nog mycket i att det har med dagsformen att göra.
På SJ har man med Svart priokort möjlighet att åka med en tidigare avgång. .
Konstigt... Är det nyligt att de börjat neka? För som sagt, har alltid funkat för mig genom alla år. Nu är det dock säkert ett år sen sist.