Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

henke12

Medlem
Att byta namn för 500:- på en GO-biljett tycker jag är sjysst. Däremot så försvinner lite av syftet med Plus-biljetterna när de inte är så flexibla som man först kan tro.
Sen kanske en avgift hade varit okej, men det är viss skillnad på 500:- på en inrikessträcka kontra för längre och betydligt dyrare biljetter. I det här fallet skulle namnändringsavgiften motsvara halva biljettvärdet, vilket gjorde att biljetten bokades av och min kollega åker på annat sätt istället.
@johhenrik
@Jonas C


Som gammal Ticket Office-arbetare kan jag säga att 500kr är billigt, Namnändringen var det värsta jag visste. Tog uppåt 45 minuter att göra det rät! (Dessutom gjorde man det rätt sällan så det var ännu svårare) ;)
 

johanolsson

Medlem
Är precis hemkommen från en fantastisk resa från Nashville till Chicago. I födelsedagspresent fick min far en resa av familjen, att bland annat få besöka Graceland. Farbror är flitig resenär och satte sig själv och min far i Business, medan min kusin och undertecknad flög Economy.
I förväg ringde jag och bad om laktosfri mat på resan Umeå - Chicago tor. Detta resulterade i en smaklös upplevelse i till middag. Strax innan landning fick jag även en smörgås som på beskrivningen skulle serveras varm, men var kall rakt igenom. Då jag påpekade detta till steward sa han att det stod fel och gick sedan iväg. Smörgåsen var oätlig.
På vägen hem serverades än en gång en smaklös historia, med överkokta grönsaker. Den ordinära maten var en köttgryta som jag hellre hade tagit, speciellt då det var kokt potatis till. Då jag till slut fick avnjuta en kopp kaffe, och sedan te, fick jag en stor del över mig då kabinpersonalen kom springandes med en matvagn. Då jag ropade till fick jag en blick av personalen som sedan fortsatte iväg. Kvar blev jag med fläck på byxor och ett bristande humör.
 

Voyageur

Medlem
Är precis hemkommen från en fantastisk resa från Nashville till Chicago. I födelsedagspresent fick min far en resa av familjen, att bland annat få besöka Graceland. Farbror är flitig resenär och satte sig själv och min far i Business, medan min kusin och undertecknad flög Economy.
I förväg ringde jag och bad om laktosfri mat på resan Umeå - Chicago tor. Detta resulterade i en smaklös upplevelse i till middag. Strax innan landning fick jag även en smörgås som på beskrivningen skulle serveras varm, men var kall rakt igenom. Då jag påpekade detta till steward sa han att det stod fel och gick sedan iväg. Smörgåsen var oätlig.
På vägen hem serverades än en gång en smaklös historia, med överkokta grönsaker. Den ordinära maten var en köttgryta som jag hellre hade tagit, speciellt då det var kokt potatis till. Då jag till slut fick avnjuta en kopp kaffe, och sedan te, fick jag en stor del över mig då kabinpersonalen kom springandes med en matvagn. Då jag ropade till fick jag en blick av personalen som sedan fortsatte iväg. Kvar blev jag med fläck på byxor och ett bristande humör.

OMG.........
 

trekker

Medlem
Nu far det tamejf** vara nog, hur svart kan det vara att ha ett bokningssystem som INTE krashar hela tiden. Det ar ju varje gang man ska in och boka nagot. Tankte boka nu nar det var lite poangrea, men icke - kommer bara till forsta sidan soker pa datum, server soker soker soker och kommer tillbaks till sokning igen med ett meddelande "Customer database cannot be reached". Kanske lika bra att lata poangen brinna inne och aldrig mer aka SAS. Kan man inte ens boka sa blir ju valet enkelt.
 

Valley

Medlem
Är precis hemkommen från en fantastisk resa från Nashville till Chicago. I födelsedagspresent fick min far en resa av familjen, att bland annat få besöka Graceland. Farbror är flitig resenär och satte sig själv och min far i Business, medan min kusin och undertecknad flög Economy.
I förväg ringde jag och bad om laktosfri mat på resan Umeå - Chicago tor. Detta resulterade i en smaklös upplevelse i till middag. Strax innan landning fick jag även en smörgås som på beskrivningen skulle serveras varm, men var kall rakt igenom. Då jag påpekade detta till steward sa han att det stod fel och gick sedan iväg. Smörgåsen var oätlig.
På vägen hem serverades än en gång en smaklös historia, med överkokta grönsaker. Den ordinära maten var en köttgryta som jag hellre hade tagit, speciellt då det var kokt potatis till. Då jag till slut fick avnjuta en kopp kaffe, och sedan te, fick jag en stor del över mig då kabinpersonalen kom springandes med en matvagn. Då jag ropade till fick jag en blick av personalen som sedan fortsatte iväg. Kvar blev jag med fläck på byxor och ett bristande humör.

Upplevt liknande eminenta service när det gäller diabetiker. Godis eller bollen vars namn man inte får uttala ansåg personalen vi kunde hålla tillgodo med.
 

doc

Medlem
Snälla SAS, kolla datum på det ni serverar era kunder i SAS Plus och dessutom säljer i SAS Go. Det är den 9 oktober idag. Visst håller mackan säkert i 15 år, men det ger ett dåligt intryck att bjuda på den till era kunder.

ImageUploadedByTapatalk1444398823.382818.jpg
 

kungcarl

Medlem
Man får sälja varor som passerat "Bäst före" om man berättar/skyltar med det. Varor som passerat "Sista förbrukningsdag" får inte säljas oavsett.
 
  • Gilla
Reactions: doc
Toppen