I fredags skulle jag flyga hem från CPH till ARN och mitt flyg var 15 min sent. Fine. Sedan var det en varningslampa som inte borde lysa så det var ytterligare 30 min sent. Sedan taxade vi till Malmö innan vi lyfte och vi landade ungefär 1h efter utsatt landningstid, vilket betyder att vi var ungefär 1h15min för länge på marken i CPH. Dock var flight crew väldigt trevliga och piloten beklagade att planet var försenat och hoppades att SAS skulle kunna göra bättre ifrån sig nästa gång vi åkte med dem, bättre än 1h försening på en 50 min flygning är kanske inte för mycket att hoppas på.
Fortsatt inga SAS flighter i tid sedan augusti.
Idag "Inställt SK411 ombokat till SK1427", skickat till fel telefon. Fine, shit happens. Inget erbjudande om att välja flight själv, utan antingen gör jag som de vill eller så sitter jag i telefonkö vilket jag helt ärligt inte riktigt kände för. Varför det är min hemresa och min utresa är den första flygningen vet jag inte heller, men jag antar att det är SAS IT som leker igen.
Men jag ska boka en ny resa också och möts då av nedanstående meddelande, som om jag inte var irriterad nog redan innan.
"Sidan" jag försöker öppna är SAS bokningssida när jag är inloggad på Eurobonus i Chrome, Safari och Firefox.
Denna helg har jag funderat både en och två gånger på om jag inte ska boka Norwegian istället och bara vara nöjd. Senaste gången tog bokningen 2 minuter och planet landade (och när det gäller Kastrup, startade) i tid. Men inte för att jag är bitter... nästa gång blir det fan tåget.
Nej, men skämt åsido jag är faktiskt förvånad kring hur snabbt SAS löste att planet ställdes in och bokade om mig, den platsen jag valde var upptagen på plan nr 2 så de bokade om mig på motsvarande plats på andra sidan planet istället och jag var incheckad och klar redan när jag fick SMSet, sedan skickades den till fel telefon så det dröjde innan jag såg det. Jag vill mest klaga på SAS IT...
Fortsatt inga SAS flighter i tid sedan augusti.
Idag "Inställt SK411 ombokat till SK1427", skickat till fel telefon. Fine, shit happens. Inget erbjudande om att välja flight själv, utan antingen gör jag som de vill eller så sitter jag i telefonkö vilket jag helt ärligt inte riktigt kände för. Varför det är min hemresa och min utresa är den första flygningen vet jag inte heller, men jag antar att det är SAS IT som leker igen.
Men jag ska boka en ny resa också och möts då av nedanstående meddelande, som om jag inte var irriterad nog redan innan.
"Sidan" jag försöker öppna är SAS bokningssida när jag är inloggad på Eurobonus i Chrome, Safari och Firefox.
Denna helg har jag funderat både en och två gånger på om jag inte ska boka Norwegian istället och bara vara nöjd. Senaste gången tog bokningen 2 minuter och planet landade (och när det gäller Kastrup, startade) i tid. Men inte för att jag är bitter... nästa gång blir det fan tåget.
Nej, men skämt åsido jag är faktiskt förvånad kring hur snabbt SAS löste att planet ställdes in och bokade om mig, den platsen jag valde var upptagen på plan nr 2 så de bokade om mig på motsvarande plats på andra sidan planet istället och jag var incheckad och klar redan när jag fick SMSet, sedan skickades den till fel telefon så det dröjde innan jag såg det. Jag vill mest klaga på SAS IT...