Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

thh

Medlem
I fredags skulle jag flyga hem från CPH till ARN och mitt flyg var 15 min sent. Fine. Sedan var det en varningslampa som inte borde lysa så det var ytterligare 30 min sent. Sedan taxade vi till Malmö innan vi lyfte och vi landade ungefär 1h efter utsatt landningstid, vilket betyder att vi var ungefär 1h15min för länge på marken i CPH. Dock var flight crew väldigt trevliga och piloten beklagade att planet var försenat och hoppades att SAS skulle kunna göra bättre ifrån sig nästa gång vi åkte med dem, bättre än 1h försening på en 50 min flygning är kanske inte för mycket att hoppas på.

Fortsatt inga SAS flighter i tid sedan augusti.

Idag "Inställt SK411 ombokat till SK1427", skickat till fel telefon. Fine, shit happens. Inget erbjudande om att välja flight själv, utan antingen gör jag som de vill eller så sitter jag i telefonkö vilket jag helt ärligt inte riktigt kände för. Varför det är min hemresa och min utresa är den första flygningen vet jag inte heller, men jag antar att det är SAS IT som leker igen.

Screen Shot 1.png


Men jag ska boka en ny resa också och möts då av nedanstående meddelande, som om jag inte var irriterad nog redan innan.

Screen Shot 2.png


"Sidan" jag försöker öppna är SAS bokningssida när jag är inloggad på Eurobonus i Chrome, Safari och Firefox.

Denna helg har jag funderat både en och två gånger på om jag inte ska boka Norwegian istället och bara vara nöjd. Senaste gången tog bokningen 2 minuter och planet landade (och när det gäller Kastrup, startade) i tid. Men inte för att jag är bitter... nästa gång blir det fan tåget.

Nej, men skämt åsido jag är faktiskt förvånad kring hur snabbt SAS löste att planet ställdes in och bokade om mig, den platsen jag valde var upptagen på plan nr 2 så de bokade om mig på motsvarande plats på andra sidan planet istället och jag var incheckad och klar redan när jag fick SMSet, sedan skickades den till fel telefon så det dröjde innan jag såg det. Jag vill mest klaga på SAS IT...
 

brunte

Medlem
Kundservicecenter ska vara tillgängligt för EBD dygnet runt, men nej. Man knappar in sitt nummer, sitter med en ringsignal i örat i en minut och blir sen bortkopplad. Inte jätteimponerad.
 

Tonton

Medlem
Efter gårdagens flighter så observerade jag både bra och dåliga saker.

På LHR-OSL så var det ingen seatblock i Plus. Jag observerade dock många rader i GO där det enbart satt två pax.

På CPH-LPI, som flygs av JetTime, så har jag på senaste tiden upplevt markanta försämringar. Till att börja med så tycker jag att boardingen har blivit rörigare, men det jag stör mig mig på att att de har slutat servera kaffe. Under flertalet flighter under våren så sa de - "kaffemaskinen är tyvärr sönder". Nu säger de istället rakt ut att "nej, vi serverar enbart vatten. Men ta gärna en chokladbit"
Fine att det är en relativt kort flight, men att i princip ta bort all service är under all kritik tycker jag.
 

Agö

Medlem
Efter gårdagens flighter så observerade jag både bra och dåliga saker.

På LHR-OSL så var det ingen seatblock i Plus. Jag observerade dock många rader i GO där det enbart satt två pax.

På CPH-LPI, som flygs av JetTime, så har jag på senaste tiden upplevt markanta försämringar. Till att börja med så tycker jag att boardingen har blivit rörigare, men det jag stör mig mig på att att de har slutat servera kaffe. Under flertalet flighter under våren så sa de - "kaffemaskinen är tyvärr sönder". Nu säger de istället rakt ut att "nej, vi serverar enbart vatten. Men ta gärna en chokladbit"
Fine att det är en relativt kort flight, men att i princip ta bort all service är under all kritik tycker jag.
Vad var det som var bra?
 

olo

Medlem
På CPH-LPI, som flygs av JetTime, så har jag på senaste tiden upplevt markanta försämringar. Till att börja med så tycker jag att boardingen har blivit rörigare, men det jag stör mig mig på att att de har slutat servera kaffe. Under flertalet flighter under våren så sa de - "kaffemaskinen är tyvärr sönder". Nu säger de istället rakt ut att "nej, vi serverar enbart vatten. Men ta gärna en chokladbit"
Fine att det är en relativt kort flight, men att i princip ta bort all service är under all kritik tycker jag.
Det här är ju i helt i linje med tråden från @Christian Sternudd Inget mer kaffe i Go? (en fråga som inte härstammar från "äkta" sas utan endast på en liten linje) | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor även känd som "Mitt liv med JimTime".
Det märkliga är att när den tråden kom upp så hade fortfarande JetTime full servering i Go på LPI-CPH, men har efter hand slutat med det. Mycket irriterande.
 

Bryant

Medlem
Efter gårdagens flighter så observerade jag både bra och dåliga saker.

På LHR-OSL så var det ingen seatblock i Plus. Jag observerade dock många rader i GO där det enbart satt två pax.

På CPH-LPI, som flygs av JetTime, så har jag på senaste tiden upplevt markanta försämringar. Till att börja med så tycker jag att boardingen har blivit rörigare, men det jag stör mig mig på att att de har slutat servera kaffe. Under flertalet flighter under våren så sa de - "kaffemaskinen är tyvärr sönder". Nu säger de istället rakt ut att "nej, vi serverar enbart vatten. Men ta gärna en chokladbit"
Fine att det är en relativt kort flight, men att i princip ta bort all service är under all kritik tycker jag.

Hur tänker de där?

På en flygning som är dryga timmen bör man hinna servera kaffe. SAS löser ju detta på bla GOT - ARN som tar 35-40 min...
 
Toppen