Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Knyhlen

Medlem
Dagens ben mellan Stockholm - Köpenhamn i Plus. Säte 2A. Minimal service utöver att de redan förberett för mig med att få upp brickbordet snabbare. Inte en enda kommentar från crew att armstödet är borta. Kanske detta som var Diamondrecognition då...

Måste säga att denna A321 som jag åkte med var bland det sunkigaste jag åkt med SAS på ett bra tag. Riktigt slitet flygplan. Vi får se vad nästa ben ger. Köpenhamn - Warszawa.
 

Attachments

  • IMG_6273.JPG
    IMG_6273.JPG
    71,2 KB · Visningar: 256
Jag kom till CPH tidigt idag för att undersöka om möjligheterna till uppgradering till C på SK925 till IAD. Får av agenten i incheckningen beskedet att planet är "överbokat i alla bokningsklasser". OK, nöjer mig med det, men tänker när jag kommer till loungen att jag kan ju höra även där vad de säger (det är ju inte unheard of med olika besked från av SAS anställd personal). Där får jag beskedet att det är "flera säten" lediga i C, och sex lediga säten i Plus. Det är inte utan att man undrar vad de håller på med. Tittar de i olika system, eller ljuger någon av dem?

Passade förresten även på att fråga om courtesy-upgrades som Diamond. Fick där beskedet att det "nästan aldrig" sker.
 
Fair enough. Det var mest en reflektion över det reella värdet av den Diamantförmån som i alla fall lockade mig mest.
Jag kan passa på att liverapportera att det är åtminstone åtta lediga säten i Plus. Någon överbokning i samtliga klasser är det alltså inte tal om.
 

SinMal

Medlem
Fair enough. Det var mest en reflektion över det reella värdet av den Diamantförmån som i alla fall lockade mig mest.
Jag kan passa på att liverapportera att det är åtminstone åtta lediga säten i Plus. Någon överbokning i samtliga klasser är det alltså inte tal om.
@Jonas Helgertz såg du om ditt Diamondkort var inlagt som EBG eller EBD, om det är en gammal bokning innan EBD fanns så finns risken att du inte syns som EBD. Om du har tur så blir du uppgraderad på vägen tillbaka, men då borde du får ett mail (så har det varit för mig). Att fråga vid incheckningen eller i loungen är inget jag har lagt nån större tid eller värde på. Jag brukar förlita mig på informationen vid gaten. Där har de mer makt och kan verifiera om de ska uppgradera dig - med poäng, pga överbok, eller deras goda vilja för att du har EBD...
Reste du i GO och kunde uppgradera dig till Plus eller var du bokad i Plus men kunde inte med några medel (EBD, pengar, poäng) komma till C?
 
Jag uppgraderade till plus med OT. Att jag inte blev uppgraderad vidare är verkligen en skitsak (men EBD är inlagt), jag tyckte mest det var intressant att SAS-personalen uttyckte att det nästan aldrig händer. Poängen med en förmån är ju ändå att man kan räkna med att man någonsin kan få utnyttja den. Om förmånen är lika vanligt förekommande som wifi-onboard är (var), eller att det bara händer när de tvingas göra op-up, är den ju inte värd ett mycket.
Jag tycker mest det är anmärkningsvärt av SAS-personal att man får beskedet att en kabin med minst 8 tomma platser (av 56) är överbokad. Och, nej, det är inte så att det är ett gäng som missat sin connection. Jag tar hellre ett rakt "nej, du kan inte uppgradera pga det ena eller det andra" än att personen i fråga ljuger.
 

SinMal

Medlem
Jag uppgraderade till plus med OT. Att jag inte blev uppgraderad vidare är verkligen en skitsak (men EBD är inlagt), jag tyckte mest det var intressant att SAS-personalen uttyckte att det nästan aldrig händer. Poängen med en förmån är ju ändå att man kan räkna med att man någonsin kan få utnyttja den. Om förmånen är lika vanligt förekommande som wifi-onboard är (var), eller att det bara händer när de tvingas göra op-up, är den ju inte värd ett mycket.
Jag tycker mest det är anmärkningsvärt av SAS-personal att man får beskedet att en kabin med minst 8 tomma platser (av 56) är överbokad. Och, nej, det är inte så att det är ett gäng som missat sin connection. Jag tar hellre ett rakt "nej, du kan inte uppgradera pga det ena eller det andra" än att personen i fråga ljuger.
Tror dock inte att markpersonalen har nån statistik eller ens vet nåt om uppgraderingar för Diamonds. Det är sällan markpersonalen imponerar, det händer - ja, men sällan. Sist jag flög ARN-FRA-BOM ville de inte ens sätta priotag på väskan då EBD gällde endast på SK... Ombord är det ibland lika frustrerande - CC envisas med att inte följa reglerna om dryck i GO (för EBD), osv. Jag tror inte att de vill illa, men ibland vore det bättre med "jag vet inte för jag bryr mig inte" istället för fel svar...
 
Toppen