Cristoffer Cedergren
Medlem
Flyger SAS från LPI i helgen. Får jag inget kaffe ombord så blir det ännu ett mail till guldsupporten. Sas gräver sin egen grav på LPI...
Flyger SAS från LPI i helgen. Får jag inget kaffe ombord så blir det ännu ett mail till guldsupporten. Sas gräver sin egen grav på LPI...
Nä men jag vill inte känna nån skuld när linjen läggs ner, då vill jag bara kunna säga "va var det jag sa"Tror du verkligen att de bryr sig?
Passade förresten även på att fråga om courtesy-upgrades som Diamond. Fick där beskedet att det "nästan aldrig" sker.
@Jonas Helgertz såg du om ditt Diamondkort var inlagt som EBG eller EBD, om det är en gammal bokning innan EBD fanns så finns risken att du inte syns som EBD. Om du har tur så blir du uppgraderad på vägen tillbaka, men då borde du får ett mail (så har det varit för mig). Att fråga vid incheckningen eller i loungen är inget jag har lagt nån större tid eller värde på. Jag brukar förlita mig på informationen vid gaten. Där har de mer makt och kan verifiera om de ska uppgradera dig - med poäng, pga överbok, eller deras goda vilja för att du har EBD...Fair enough. Det var mest en reflektion över det reella värdet av den Diamantförmån som i alla fall lockade mig mest.
Jag kan passa på att liverapportera att det är åtminstone åtta lediga säten i Plus. Någon överbokning i samtliga klasser är det alltså inte tal om.
Tror dock inte att markpersonalen har nån statistik eller ens vet nåt om uppgraderingar för Diamonds. Det är sällan markpersonalen imponerar, det händer - ja, men sällan. Sist jag flög ARN-FRA-BOM ville de inte ens sätta priotag på väskan då EBD gällde endast på SK... Ombord är det ibland lika frustrerande - CC envisas med att inte följa reglerna om dryck i GO (för EBD), osv. Jag tror inte att de vill illa, men ibland vore det bättre med "jag vet inte för jag bryr mig inte" istället för fel svar...Jag uppgraderade till plus med OT. Att jag inte blev uppgraderad vidare är verkligen en skitsak (men EBD är inlagt), jag tyckte mest det var intressant att SAS-personalen uttyckte att det nästan aldrig händer. Poängen med en förmån är ju ändå att man kan räkna med att man någonsin kan få utnyttja den. Om förmånen är lika vanligt förekommande som wifi-onboard är (var), eller att det bara händer när de tvingas göra op-up, är den ju inte värd ett mycket.
Jag tycker mest det är anmärkningsvärt av SAS-personal att man får beskedet att en kabin med minst 8 tomma platser (av 56) är överbokad. Och, nej, det är inte så att det är ett gäng som missat sin connection. Jag tar hellre ett rakt "nej, du kan inte uppgradera pga det ena eller det andra" än att personen i fråga ljuger.