agehall
Medlem
Nu pratar vi väl om hur vi skulle vilja att reglerna ändrades till?
Fast den här tråden är ju lite till för att klaga när SAS har gjort fel. Men visst, man kan väl få önska sig nya regler också.
Men kom igen gubbar. Är det verkligen så svårt att förstå att jag tycker att en förändring skulle gynna både SAS och oss resenärer? Agehall, bra att du har råd och står på dig för dina rättigheter som full flex.
Om nu SAS tjänar på detta som sagt, fine. Det tror jag inte bara. Change is good
Jag reser sällan på flexibla biljetter. Jag köper dock läget och väntar på min flight. Visst vore det jättetrevligt om alla biljetter gick att boka om, men så är det inte och vi resenärer har ett tydligt val när vi bokar om vi önskar ha den friheten eller inte. Personligen tar jag hellre billigare och mindre flexibla biljetter än att alla biljetter blir dyrare och flexiblare.
Om den flight du ska åka med är fullbokad är nog chansen större att du får åka med en tidigare flight som inte är fullbokad. Om det finns 10 lediga platser på din flight och du får åka tidigare kommer det vara 11 lediga platser, har väldigt svårt att SAS skulle sälja 11 biljetter i sista minuten till samma flight som du skulle åkt med ursprungligen.
Det stämmer med min erfarenhet.
I USA tillåter de mig veterligen fler att boka om flighter till tidigare/senare plan utan kostnad. Å andra sidan tror jag dock att de överbokar sina plan betydligt mer ofta än vad SAS gör.
O ja. Tycker det är rätt sällan standby-listan är helt tom (dvs alla kommer med) om man inte flyger riktigt udda rutter eller tider.