SNIFF
Medlem
Trodde de helt hade fasat ut gamla business-kabinen nu.Den gamla på 340's ja. Såvida man inte är nostalgiker![]()
Trodde de helt hade fasat ut gamla business-kabinen nu.Den gamla på 340's ja. Såvida man inte är nostalgiker![]()
Bara på A330...Trodde de helt hade fasat ut gamla business-kabinen nu.
Tjena.
Är det bara jag som tycker att det är märkligt att man inte kan resa med en tidigare flight i mån av plats? Sitter i loungen på CPH nu och precis blivit nekad att resa med en tidigare flight till GOT. Nu har jag visserligen biljett i M klass, men jag har provat tidigare i C klass och även då blivit nekad med motiveringen att betala mellanskillnaden. Detta brukar ligga på ett par tusen och jag tvivlar starkt på att någon betalar detta för att komma hem 1 timme tidigare. Har jag fel? Jag har kollat runt på lite olika bolag och t om easyJet erbjuder att åka med en tidigare flight om man är på flygplatsen tidigare. Detta om man har biljett samma dag. Detta stör mig något fruktansvärt.
Vill man kunna byta så får man ju köpa en annan typ av biljett, som troligen i de flesta fall är dyrare.Tjena.
Är det bara jag som tycker att det är märkligt att man inte kan resa med en tidigare flight i mån av plats? Sitter i loungen på CPH nu och precis blivit nekad att resa med en tidigare flight till GOT. Nu har jag visserligen biljett i M klass, men jag har provat tidigare i C klass och även då blivit nekad med motiveringen att betala mellanskillnaden. Detta brukar ligga på ett par tusen och jag tvivlar starkt på att någon betalar detta för att komma hem 1 timme tidigare. Har jag fel? Jag har kollat runt på lite olika bolag och t om easyJet erbjuder att åka med en tidigare flight om man är på flygplatsen tidigare. Detta om man har biljett samma dag. Detta stör mig något fruktansvärt.
Tjena.
Det är nog av den enkla anledningen att SAS säljer väldigt mycket Business Class till dessa destinationer, men helt klart trist.
Så bara för att det är dyrt att köpa en flex-biljett så skall SAS låta dig flyga tidigare på en icke flex-biljett?Jo jag förstår vad du menar, men en full flex från cdg till got kostar för mycket. Även om man har en vanlig plusbiljett så har SAS en dynamisk prissättning som gör det hutlöst dyrt om man vill byta flyg i sista minuten. Dock slipper man ombokningsavgiften i c klass. Om lågprisbolagen insett att ingen kommer att betala(jag vet att det finns undantag) flera tusen för att komma hem tidigare så kanske SAS kan vända detta till en förmån istället. Att man kan åka med i mån av plats iallafall. Det sparar de pengar på i mitt fall iallafall. Säkert slukat ett par hundra i loungen precis... Kanske till Diamond iallafall, det är ju inget direkt extra i Diamond som det är nu