Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Blev precis nekad tillträde i aspire lounge på machester med SK*G, PP och SK Plus; på grund av att loungen var "full". Trots att jag ser några lediga stolar.

Fick psykbryt och gick in för att verifiera. Väl inne är det typ 15 pers totalt och typ 100 lediga stolar.

Vad fan?
Bytte lounge omgående.
SAS, se över era samarbeten.

Visa bifogad bild 41503
Detta är en usel lounge i vanliga fall. Kan inte förstå att star alliance inte kan fixa en egen lounge. Trist för mig då det är min hemmaplan, dock en stor anledning till att jag hellre flyger BA.

Du har virkelig ikke en god periode med SAS, må være litt tungt å være så sint og bitter at "alt vondt i verden" kan knyttes til SAS... Stort sett hver eneste post du har hatt de siste dagene har vært relativt ubegrunnet hatsk mot SAS, gjerne off topic. Just a heads up, hvis du ikke ser det selv...

Väljer att citera dig här för att undvika att förstöra Finnair tråden om A350 hoppas det är okej.

Hur ofta flyger du själv SAS? Ser du inte vad som håller på att hända inom SAS. Högerhanden vet inte vad vänsterhanden gör det finns inget rim och reson. SAS är i dag Norwegian (SASWEGIAN) med höga kostnader och en konstig organisation som inte fungerar. Finns säkert mycket bra man gjort bakom kulisserna som jag som passagerare inte ser men slutprodukten är skit! Oavsett hur jag vänder på det.
  • IT är under all kritik. Webbsidan kraschar ofta och kan ligga nere långa stunder.
  • Kommunikation till kunder fungerar ej. Ta bara med Houston rutten som läggs ner där kundtjänst inte vet något.
  • Kundtjänst outsourcad och varken kan eller vill hjälpa oavsett hur obetydligt ärendet är. Svårt att få tag på nyckelpersoner som kan hjälpa till vid fel och problem.
  • Bemötande i alla led är många gånger otrevligt och av personer som inte borde jobba med service.
  • Flygplan är smutsiga (insidan) och skräp finns kvar från förra flygningen.
  • Status recognition oavsett nivå är låg och passagerare verkar mest vara en belastning.
  • Nya produkter känns förlegade. Går att integrera i skärmen där man beställer önskade produkter och även betalar.
  • Saknas WIFI på större delen av flottan.
  • Gamla flygplan Sverige/Norge som känns som rostiga burkar.
  • Dåliga priser överlag sett till vad man får (Bortsett från när det är olika kampanjer)
  • Café sortimentet i norden är ett skämt. Lägg ner hela konceptet.
  • Överfulla loungar många gångar som bara erbjuder irritation.
  • Prio boarding fungerar inte.
  • Prio bagage fungerar inte.
  • Ingen seatblock i SAS Plus.
Finns säkert mer som jag inte kommer precis just nu. Det är ingen bra upplevelse SAS bjuder på i dagsläget.

[*]Café sortimentet i norden är ett skämt. Lägg ner hela konceptet.

[*]Ingen seatblock i SAS Plus.
[/LIST]

Håller med egentligen på alla punkter men framförallt dessa två.

Hade en tragisk/komisk situation igår. Flög Blue1 HEL-OSL. 3 rader Plus, varav två rader var helt fulla, dvs mittsäten var upptagna. Rad 4 och 5 dvs Go hade mittsäten tomma, själv var jag på 6F och D, E var tomma. Mer bakåt i planet var det igen mer fullsatt. Jag hade det definitivt mer bekvämt i Go än de som satt i Plus. Plats skulle ha funnits att ge Plus en rad mer och därmed mera plats. Men finns inte viljan...

Igår tog det 30 minuter för att komma fram i växeln för att boka om, lyckligtvis löste det sig men ett fullständigt värdelöst sätt att hantera kundernas tid. De hade mitt eurobonusnummer och då borde systemet kunna "se" att jag snart ska flyga och då prioritera samtalet. Men nä.

Och nu sitter jag och väntar på sk140 sim har ett trasigt hjul sedan inatt men ännu inte fixat. Skulle iofs åkt med sk144 som blev inställt pga dålig planering av besättning. Urdålig information.

Igår tog det 30 minuter för att komma fram i växeln för att boka om, lyckligtvis löste det sig men ett fullständigt värdelöst sätt att hantera kundernas tid. De hade mitt eurobonusnummer och då borde systemet kunna "se" att jag snart ska flyga och då prioritera samtalet. Men nä.
30 minuter i kö är ju inte roligt. Men ett kösystem som prioriterar på hur nära en avgång man ringer? Du begär allt en hel del skulle jag säga från logiken i hur samtal ska prioriteras... :)

Näe, om de bara ordnade så man blev uppringd skulle jag vara nöjd. :)

Och nu sitter jag och väntar på sk140 sim har ett trasigt hjul sedan inatt men ännu inte fixat. Skulle iofs åkt med sk144 som blev inställt pga dålig planering av besättning. Urdålig information.
Ajaj, det kan ta tid har vi fått lära oss i veckan. Räkna med ett dygn så blir du inte besviken. ;)
Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut | Sida 141 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
"Men en punktering på ett av planets däck har orsakat en stor försening. I 27 timmar har 290 passagerare fått olika bud om när planet ska lyfta"
Kommer DY hävda hidden man defect på punkterat däck? *ROFL*

Håller med egentligen på alla punkter men framförallt dessa två.

Hade en tragisk/komisk situation igår. Flög Blue1 HEL-OSL. 3 rader Plus, varav två rader var helt fulla, dvs mittsäten var upptagna. Rad 4 och 5 dvs Go hade mittsäten tomma, själv var jag på 6F och D, E var tomma. Mer bakåt i planet var det igen mer fullsatt. Jag hade det definitivt mer bekvämt i Go än de som satt i Plus. Plats skulle ha funnits att ge Plus en rad mer och därmed mera plats. Men finns inte viljan...

Varit med och sett det för många gånger. Man skäms rent ut sagt.

Väljer att citera dig här för att undvika att förstöra Finnair tråden om A350 hoppas det är okej.

Hur ofta flyger du själv SAS? Ser du inte vad som håller på att hända inom SAS. Högerhanden vet inte vad vänsterhanden gör det finns inget rim och reson. SAS är i dag Norwegian (SASWEGIAN) med höga kostnader och en konstig organisation som inte fungerar. Finns säkert mycket bra man gjort bakom kulisserna som jag som passagerare inte ser men slutprodukten är skit! Oavsett hur jag vänder på det.
  • IT är under all kritik. Webbsidan kraschar ofta och kan ligga nere långa stunder.
  • Kommunikation till kunder fungerar ej. Ta bara med Houston rutten som läggs ner där kundtjänst inte vet något.
  • Kundtjänst outsourcad och varken kan eller vill hjälpa oavsett hur obetydligt ärendet är. Svårt att få tag på nyckelpersoner som kan hjälpa till vid fel och problem.
  • Bemötande i alla led är många gånger otrevligt och av personer som inte borde jobba med service.
  • Flygplan är smutsiga (insidan) och skräp finns kvar från förra flygningen.
  • Status recognition oavsett nivå är låg och passagerare verkar mest vara en belastning.
  • Nya produkter känns förlegade. Går att integrera i skärmen där man beställer önskade produkter och även betalar.
  • Saknas WIFI på större delen av flottan.
  • Gamla flygplan Sverige/Norge som känns som rostiga burkar.
  • Dåliga priser överlag sett till vad man får (Bortsett från när det är olika kampanjer)
  • Café sortimentet i norden är ett skämt. Lägg ner hela konceptet.
  • Överfulla loungar många gångar som bara erbjuder irritation.
  • Prio boarding fungerar inte.
  • Prio bagage fungerar inte.
  • Ingen seatblock i SAS Plus.
Finns säkert mer som jag inte kommer precis just nu. Det är ingen bra upplevelse SAS bjuder på i dagsläget.

Noe så fordomsfult og upresist er det lenge mellom hver gang man leser. Jeg orker ikke svare fordi du har bestemt deg for at "sånn er det", så det er jo ikke noe vits å bruke tid på. Men dette bekrefter bare mistanken. Det er greit å synes noe ikke er godt nok, men da skal det eksistere IRL. Lykke til videre i livet.

Noe så fordomsfult og upresist er det lenge mellom hver gang man leser. Jeg orker ikke svare fordi du har bestemt deg for at "sånn er det", så det er jo ikke noe vits å bruke tid på. Men dette bekrefter bare mistanken. Det er greit å synes noe ikke er godt nok, men da skal det eksistere IRL. Lykke til videre i livet.

Erfarenhet skulle jag säga. Problemet du har att bemöta det jag skriver är för att du inte har något att komma med. SAS är ett problembarn och har varit så FÖR länge. Frågan är hur länge till man tillåter det.

Toppen