Senaste nytt

Vi som ska flyga AY645 7/10

Snopet, kan vara värt ett försök att få tillbaka pengarna inte för att jag har några stora förhoppningar. Risken fanns ju när man bokade så pass tidigt att något sånt här kunde hända

Jag har ju köpt billigaste billiga, så ingen större skada. Om nån ändå lyckas omboka med argumentet att det inte är den utlovade A350 så säg till. Dom gjorde ju faktiskt en marknadsföringsgrej av premiärturerna och det var ju därför som vi hakade på. Lär dröja innan jag flyger Finnair igen, av bitterhet :D

Frågan är om vi ska gå ihop och påpeka just detta med kampanjen eller köra var för oss?
Jag gjorde just det. Blev lite sur när jag såg på deras Facebook att senast den 7 sep så annonserades det att "bara en månad kvar till första A350 landar i Stockholm".

fa8cbe46cb160d895d68d7b431b807aa.jpg

Visst, jag kan gå med på att saker kan hända men om dom nu har basunerat ut så stort att detta ska ske så tycker jag att dom får ta konsekvensen. Risken är ju att man får en hög besvikna flygnördar att hantera. Den risken tar ju tex inte SAS utan talade först igår om att idag sker första flighten med nya A330E. Ska därför bli intressant att se hur Finnair kommer att hantera detta. Gratis ombokning är väl inte så svårt egentligen.

ed9ea23e45d04abe272896afe490978f.jpg

EDIT: Det här handlar inte om vad som juridiskt är rätt och fel utan mer hur man hanterar det kundstrategiskt.

Hur var det när BA flyttade A380-introduktionen? @Andreas Eriksson hade väl försökt boka den - fick du tillbaka pengarna eller vad hände?

BA struntade helt och hållet i det så den bokningen brann inne då hela grejen för mig var att åka på premiärturen av BA A380.
Sa att de i alla fall kunde skänka pengarna till bättre behövande men det tvivlar jag starkt på att de gjorde..

Vill minnas att flera sa till mig att man inte skulle ta ut något i förskott så det är nog samma sak här, men AY kanske sköter det snyggare än BA.

Last edited:
BA struntade helt och hållet i det så den bokningen brann inne då hela grejen för mig var att åka på premiärturen av BA A380.

Vill minnas att flera sa till mig att man inte skulle ta ut något i förskott så det är nog samma sak här, men AY kanske sköter det snyggare än BA.
Ingen omöjlighet då BA är värdelöst.

Samma folk på SAS och BA kundtjänst? Båda är totalt värdelösa och suget att flyga med SAS och BA är lågt.

Tråkigt att det inte blev någon A350. Var själv i valet och kvalet att boka.

Samma folk på SAS och BA kundtjänst? Båda är totalt värdelösa och suget att flyga med SAS och BA är lågt.

Tråkigt att det inte blev någon A350. Var själv i valet och kvalet att boka.

Du har virkelig ikke en god periode med SAS, må være litt tungt å være så sint og bitter at "alt vondt i verden" kan knyttes til SAS... Stort sett hver eneste post du har hatt de siste dagene har vært relativt ubegrunnet hatsk mot SAS, gjerne off topic. Just a heads up, hvis du ikke ser det selv...

Hverken BA, Finnair (eller SAS) kan garantere materiell..

Toppen