Jag har varit ganska nöjd med att SAS flyttat in i nya Terminal 2 på Heathrow men har under de senaste måndarna haft lite mindre bra upplevelser där. Har flugit i Plus och en av de stora fördelarna jag ser med det till just London är att man kommer av snabbt och tar sig ner till passkontrollen innan hela planet kommit dit. Nu har det dock hänt vid 3 tillfällen under sommaren att vi landat vid inrikesterminalen pga brist på gater i T2. Utgång har då bara varit bak så reser man Plus kommer man av sist och så har man fått åka buss till T2. Om man har 'tur' får alla plats på en buss annars får man som resande i Plus snällt vänta på andra bussen och komma sist i kön till passkontrollen.
Hade väl varit ok om det varit en gång men verkar nu blivit vanligt förekommande och snackade senast med en annan resenär bredvid mig på planet som flög sträckan varje vecka och han påstod att det var 50-50 nu. Klagade till SAS customer service men de svarade bara att det inte har något med SAS att göra utan jag får då klaga till Heathrow.