Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Sundvall flög jag på en gång varje vecka mellan 2001-2009, suverän stationschef, Håkan heter han, gick i pension runt 2007/2008 han hade järnkoll på allt och alla. SAS hade två avgångar varje morgon till ARN med MD80 eller 737 med 45 minuters mellanrum, alltid "knöka fulla" med Teliapersonal.
Sundsval var den station som FLYGTAXI fungerade bäst på.
Nu blev jag lite nostalgisk.

Nej, det är inte SAS egen personal där längre. De har överförts till flygplatsbolaget. Upplever att det har gått nedför i många år nu. Totalt ointresserade av att hjälpa till och kan ingenting/vill ingenting nu när de hanterar mer eller mindre samtliga bolag på flygplatsen, med undantag för möjligtvis Malmö Aviation. Vändkorset orkar de exempelvis aldrig slå igång, vilket resulterar i köer då alla ska gå genom samma person. Jag misstänker att det saknas intresse och tydliga riktlinjer för det mesta. Finns många anledningar, men sedan fungerar ju det där med priobagage lika dåligt överallt i Sverige....konceptet är säkert svårt att få att fungera med någon som inte vill förstå hur det fungerar/accepterar att människor är villiga att betala mer för vissa tjänster. Sommarjobbare och skolelever (Midlanda är skolflygplats där man utbildar flygplatstekniker etc.) har säkert inte heller samma förståelse och får säkert inte träning i hur priobagage ska hanteras - men det är väl inte deras fel i sig, utan ansvaret ligger väl på cheferna och SAS som inte ställer några som helst krav på underleverantörer - allt ska vara billigt. Men det fungerar inte bättre i Göteborg eller någon annanstans heller - fungerar det så är det mer än tillfällighet. Det är sällan konsekvent.

Med risk för OT:

Vilka stationer har SAS egen personal på fortfarande?

Jag vet att UME/SDL och KRN inte längre har.

Hört ombord från purser (man) som annonerade ut att man nu kan köpa saker från SAS Store:
"Vi har flera bra erbjudande på smink idag. Kan ju även vara något för männen ombord i fall ni ska gå med i paraden till helgen."
Syftar väl på Stockholm Pride, men känns ganska politiskt okorrekt och helt säkert mot alla de värderingar som SAS som bolag står för...

Hört ombord från purser (man) som annonerade ut att man nu kan köpa saker från SAS Store:
"Vi har flera bra erbjudande på smink idag. Kan ju även vara något för männen ombord i fall ni ska gå med i paraden till helgen."
Syftar väl på Stockholm Pride, men känns ganska politiskt okorrekt och helt säkert mot alla de värderingar som SAS som bolag står för...

Är du inte lite känslig nu? Man måste ju kunna säga saker med glimten i ögat ....

Lol! Skön lirare..

Toppen