Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

"Snabba" ryck. Tydligen kan man inte hitta detta i systemet, enligt dem. Men man har nu krediterat mina poäng, plus 800 "plåster på såren"-poäng för den uttdragna processen. Läser de BC mån tro... Jag är iallafall glad att det ordnade sig.
Väldigt bra gjort av SAS. Borde ligga i andra tråden istället!!

Låt oss vända på steken: Säg att U-klass hade gett 200% i intjäning (såsom C, D, J, Z) medan B-klass gav 100%, hade du då velat ha 100% eller 200%? Enligt ditt resonemang så skulle du få 100% även om du faktiskt hade betalt för en upgrade.
Det är tyvärr inte lätt att vara kund och bonusprogram är en snårig djungel.

Vet av erfarenhet att det oftast ger 100%, iaf när man inte krediterar till operating carrier. OptionTown är lite speciellt eftersom de faktiskt skriver om hela biljetten. Alla andra uppgraderingar jag gjort för cash har bara resulterat i ett MCO som säger att jag ska sitta i business trots att jag har en ekonomibiljett.

Det här är helt och hållet ett problem pga SAS och SAA inte läser det som står i biljetten ordentligt.

Jag ska ta kontakt med Swebus under veckan och fråga varför de valde att plocka bort 23:30 bussen. Den brukade ofta gå ganska fullsatt, så det känns som ett märkligt och kundovänligt beslut från deras sida.

SAS lyckades dra ner förseningen från 40 minuter efter avgång till 20 minuter vid ankomst. Lite cred ska de ha, men tyvärr inte tillräckligt. 15 minuter hade räckt för att hinna ;)

Kanske SAS skulle snegla lite på SJ här.
När tågen är försenade fixar SJ ofta på att bussarna vid stationen väntar in tåget.
Det borde SAS kunna ordna också särskilt om det gäller sista bussen.

När tågen är försenade fixar SJ ofta på att bussarna vid stationen väntar in tåget.
Problemet är väl att bussen inte passar till ett specifikt flyg. Finns ju fler flyg som kommer in senare än 23:30 och väntar inte på dessa. I den bästa av världar skulle det finnas en buss som passar till sista "ordinarie" flyg som kommer in. Men det finns nog ingen ekonomi i det på en tunnare linje.

Problemet är väl att bussen inte passar till ett specifikt flyg. Finns ju fler flyg som kommer in senare än 23:30 och väntar inte på dessa. I den bästa av världar skulle det finnas en buss som passar till sista "ordinarie" flyg som kommer in. Men det finns nog ingen ekonomi i det på en tunnare linje.
Det du skriver stämmer förstås.

SAS bokade om mig till ett tidigare flyg vid ett tillfälle då min ordinarie flight var försenad så att bussen missades. SAS har visserligen ingen skyldighet att göra det, men det var väldigt snällt av lounge personalen på Heathrow att göra det som goodwill. På mindre flygplatser brukar bussarna gå efter flygavgångarna och vänta in det sista flyget om det är försenat, men dessvärre gäller det inte på större flygplatser som Arlanda.

Att ta bort 23.30 bussen var ett ganska märkligt beslut i min mening, då denna avgång var väldigt populär. Många flyg ankommer runt den här tiden, så både Swebus och Bus4You går miste om en del intäkter.

Att ta bort 23.30 bussen var ett ganska märkligt beslut i min mening, då denna avgång var väldigt populär. Många flyg ankommer runt den här tiden, så både Swebus och Bus4You går miste om en del intäkter.
Om det är så får man nog vända sig till någon av dessa företag, måste ju finnas en anledning till att den togs bort. Om den varit lönsam så kan jag inte se att man tar bort den (varför ta bort något man tjänar pengar på?). Kan ju vara så att det är bra intäkter men att det blir stora utgifter också pga sent arbete för någon chaufför eller att det krävs en extra chaufför eller något liknande för att täcka den avgången.

Samtliga flygningar till/från SDL har varit sena nu en längre tid. Föga hjälper det att stationspersonalen i Sundsvall alltid är riktigt otrevlig och ovillig att hjälpa till. Riktigt dåligt.

Kanske det som SAS gjort. Då har man lärt sig vad dålig kundservice innebär.
Sitter med ett SJ-ärende nu som jag bestämt mig för låta gå hela vägen. SJ skyller till 100% på banverket och vägrar ersätta en enda krona för totalt inställt tåg där man heller inte ville lämna någon information till passagerarna.
Se inlägg som parentes eftersom det inte handlar om SAS :)

Toppen