Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

+1 på riktigt kass handläggningstid!

Ärende inskickat i början av Juni och fortfarande inget svar som EBG. Man kunde tycka att 5 veckor borde generera något. Skickade om samma mail idag med tillägget att jag uppskattar sannerligen frånvaron av svar som guldmedlem efter 5 veckor. Man borde generera åtminstone ett standard mail om att vi mottagit ärendet och detta handläggs nu, istället för att undra om det ens kommit fram.

Förstår visserligen kostnadsaspekten, men som statusmedlem borde väl en prioritet och ett aktivt kundservice team infinnas.

Europas punktligaste flygbolag my a**! Tack för förseningen på SK2680 som till 100% orsakades av SAS, vilket ledde till att sista bussen hem missades.

Forøvrig er historisk METAR for EDDT:
EDDT 071920Z 30022G34KT 8000 TSRA BKN020CB BKN050 21/17 Q1007 TEMPO 3000=
EDDT 071950Z 34006KT 290V040 9999 FEW020CB SCT080 BKN090 20/18 Q1005 RETSRA TEMPO TSRA=

(Raskt oversatt, i perioden mellom 19-20 zulu var det åska och regn på Tegel med ganske sterk vind som gustet opp mot 34 knots, etterfulgt av åsk-skurer og roligare vindforhold)

Når man også ser at Air Berlin og Norwegian med liknende avgang og ankomsttider mellom BER-ARN, også er sene i kveld;
AB8000 - Flights list - Flightradar24 (air berlin; 40 min sene inn til ARN i kveld)
DY4508 - Flights list - Flightradar24 (norwegian; 35 min sene inn til ARN i kveld)

Så nå er jeg litt spent på årsaken også :) Mest av alt fordi det ser ut som mye trafikk har gått sein i kveld. Om man også ser på historisk data fra TXL. BA til London gikk 1,5 time sein fra Berlin, med avgangstid like før. Flightradar24.com - Live flight tracker!

Last edited by a moderator:
Europas punktligaste flygbolag my a**! Tack för förseningen på SK2680 som till 100% orsakades av SAS, vilket ledde till att sista bussen hem missades.
Men vänta lite nu... Du bokar en resa där du inte ens har 20 minuters säkerhetsmarginal? Alltså, 20 minuter försenad och du missar bussen. Är inte det lite att själv be om trubbel? Även om jag förstår du är lite tjurig, men kom igen nu, var är ditt ansvar som en mycket väl medveten resenär? :)

Men vänta lite nu... Du bokar en resa där du inte ens har 20 minuters säkerhetsmarginal? Alltså, 20 minuter försenad och du missar bussen. Är inte det lite att själv be om trubbel? Även om jag förstår du är lite tjurig, men kom igen nu, var är ditt ansvar som en mycket väl medveten resenär? :)
Tyvärr så strulade Swebus till det med sina tidtabeller när de fick konkurrens från Nettbuss, innan var det 23:30 som de hade som sista avgång, nu är det 22:40. Bara Nettbuss som har en avgång kl 23:00 och det blir tight med marginal, men det finns inte så mycket annat att välja på, om inte man vill spendera natten på Arlanda.

Tyvärr så strulade Swebus till det med sina tidtabeller när de fick konkurrens från Nettbuss, innan var det 23:30 som de hade som sista avgång, nu är det 22:40. Bara Nettbuss som har en avgång kl 23:00 och det blir tight med marginal, men det finns inte så mycket annat att välja på, om inte man vill spendera natten på Arlanda.
Ja, det kass när de ändrar sådana tidtabeller efter att man bokat. Men nog är det väl ändå Swebus som borde få kritiken då, och inte sas?

Ja, det kass när de ändrar sådana tidtabeller efter att man bokat. Men nog är det väl ändå Swebus som borde få kritiken då, och inte sas?
Jag ska ta kontakt med Swebus under veckan och fråga varför de valde att plocka bort 23:30 bussen. Den brukade ofta gå ganska fullsatt, så det känns som ett märkligt och kundovänligt beslut från deras sida.

SAS lyckades dra ner förseningen från 40 minuter efter avgång till 20 minuter vid ankomst. Lite cred ska de ha, men tyvärr inte tillräckligt. 15 minuter hade räckt för att hinna ;)

Toppen