johhenrik
Medlem
Vem är konspiratorisk nu?Konspirasjonsteoristene lenge leve...
Regner med at hvis jeg skreiv det fcx skreiv, så hadde det vært "bare fordi det var SAS"....
Vem är konspiratorisk nu?Konspirasjonsteoristene lenge leve...
Regner med at hvis jeg skreiv det fcx skreiv, så hadde det vært "bare fordi det var SAS"....
Spørs om ikke dette er "learn by doing", brenner man seg for mange gang på ilden så holder man arma unna (eller holder kjeft...).Vem är konspiratorisk nu?![]()
Jo, om man har en Ground Power Unit tillkopplad.Lite OT men bör inte ACn gå att slå på om man har groundpower ?
Gjorde detsamma för några dagar sen, på ett ungefär gällande en försening med sas som dragit ut på tiden. Skrev till dom 30 maj o hade fortfarande inte fått svar, skrev ett snabbt mail till Guldmailen och fick svar inom 10 min att dom skulle meddela costumer relations att prioritera mitt ärende. 4 timmar senare har jag svar från som. Så nog svarar dom allt snabbt om man bara ligger på.Kontaktade SAS via deras formulär angående ett EU261/2004 case för 5 veckor sedan. Fick det autogenererade svaret att det skulle ta 3-4 veckor innan jag får svar.
Idag skrev jag i chatten på hemsidan där jag frågade vad som händer eftersom det har gått hela 5 veckor utan svar.
Fick svaret: "Ja det ska ta 3-4 veckor, dock så har hanteringstiden gått upp några veckor."
Frågan jag ställer mig, hur svårt ska det vara att faktiskt svara på ett mail?
Kontaktade SAS via deras formulär angående ett EU261/2004 case för 5 veckor sedan. Fick det autogenererade svaret att det skulle ta 3-4 veckor innan jag får svar.
Idag skrev jag i chatten på hemsidan där jag frågade vad som händer eftersom det har gått hela 5 veckor utan svar.
Fick svaret: "Ja det ska ta 3-4 veckor, dock så har hanteringstiden gått upp några veckor."
Frågan jag ställer mig, hur svårt ska det vara att faktiskt svara på ett mail?
Gjorde detsamma för några dagar sen, på ett ungefär gällande en försening med sas som dragit ut på tiden. Skrev till dom 30 maj o hade fortfarande inte fått svar, skrev ett snabbt mail till Guldmailen och fick svar inom 10 min att dom skulle meddela costumer relations att prioritera mitt ärende. 4 timmar senare har jag svar från som. Så nog svarar dom allt snabbt om man bara ligger på.
Problemet är inte att det är svårt att svara på ett mail, snarare att de får in för många mail för att kunna hantera inom en vettig tid.
Detta skulle väl delvis kunna lösas med fler som arbetar med customer relations men det verkar inte vara prioriterat.
Att det ska ta 3-4 veckor normalt sätt är ett skämt enligt mig, personligen tycker jag inte att man någonsin ska behöva vänta mer än max 1 vecka på svar. Men vill man uppnå den servicen så kostar det också, vilket är något som resenärerna i slutändan inte är villiga att betala för.
Oavsett hur många mail de får in så bör det ändå inte ta 5 veckor. Kostnaden är såklart en viktigt aspekt. Men att inte kunna erbjuda en okej kundservice för folk utan EBG är verkligen under all kritik. De får helt enkelt ta in mer personer som jobbar på detta. Med tanke på dagens folk som jobbar på customer relations så krävs det ju inte heller någon högre utbildning att vara där. Ta in några unga motiverade arbetare som får arbeta när det behövs. Kan inte bli sämre än idag.
Sådana saker likt detta som har får mig att tänka om angående SAS. För mig som flyger från LPI mycket så lutar det mer och mer åt att jag byter till Skyteam och KLM... De gånger jag har flygt där har så har jag alltid haft positiva upplevelser.