Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Boka om?

Men du är medveten om att det är ganska dålig valuta för pengarna att flyga economy för poäng va? 2-4-1-vouchern gör det lite bättre men i de flesta fall är det fortfarande usel valuta för pengarna. Vad fick du betala i skatter och avgifter?
Riktigt kass valuta, i synnerhet då den prissattes som en Business Class award när ett av benen var i SAS PLUS.

Boka om?

Men du är medveten om att det är ganska dålig valuta för pengarna att flyga economy för poäng va? 2-4-1-vouchern gör det lite bättre men i de flesta fall är det fortfarande usel valuta för pengarna. Vad fick du betala i skatter och avgifter?
Jag tolkar det som att han redan har varit iväg på denna resa, lite svårt att boka om då.

Jag tolkar det som att han redan har varit iväg på denna resa, lite svårt att boka om då.

Sant! Jag är lite yrvaken, så jag missade den "detaljen". Synd att resan inte blev postad i tråden om lyckade bonusresebokningar innan avfärd så hade det hela varit mycket enklare att lösa...

Stämmer, vart SAS+ på första benet och de andra economy.
Vart totalt 220.000 poäng :( och nästan 20k i skatter då vi inte flög med SAS metall.
Hade en 2-4-1 och poängen var 110.000 för vuxna samt 110.000 för barn.
Är medveten om att det var dålig utväxling men med tjatande fru och barn och jag inte ville åka till Kreta....
Dock så jäkla fräckt att boka SAS+. Känns nästan som de vill att man skall bränna poäng rejält så de slipper
de extra kostnader som en extra bonusresa innebär.

Sitter nu och skriver att brev till SAS customer support men känns meningslöst.

Sant! Jag är lite yrvaken, så jag missade den "detaljen". Synd att resan inte blev postad i tråden om lyckade bonusresebokningar innan avfärd så hade det hela varit mycket enklare att lösa...

Gjorde det, dock missade jag den "lilla" detaljen om SAS+ i första benet.
Skatterna var nästan 20k...

Gjorde det, dock missade jag den "lilla" detaljen om SAS+ i första benet.
Skatterna var nästan 20k...

Konstigt att ingen reagerade då. För 20k hade ni nog kunnat köpa biljetterna och tjäna poäng istället.

Hade du kollat upp att det fanns plats i ekonomi på sträckan till London? Det är ju möjligt att det inte fanns och att det därför blev plus.

Pratade precis med SAS svenska support och de kunde inte se huruvida det var fullbokat. Minnet säger mig dock att så inte var fallet.
Dessutom så fick vi 8 timmar i London och flög 06:55 så klart är att det fanns andra möjligheter för oss att ta oss dit om de hade velat.

Jag tittade just på ditt inlägg i lyckade bonusboknings-tråden. Det är lite synd att ingen reagerade på priserna där. Du kommenterade ju själv att skatterna och avgifterna verkade höga och ja, det var de. Tyvärr är ju skatter och avgifter ofta en väldigt stor del av biljettpriset. Billigaste biljetten ARN-MIA kostar 480kr(!) T/R - resten som man får betala är skatter/avgifter.

Vad jag vet har inte SAS (eller något annat flygbolag) historiska siffror på tillgänglighet, så det kommer att vara svårt att få reda på hur bokningsläget såg ut på just er flight när du bokade.

Tyvärr kommer du inte att ha något att hämta hos SAS nu i efterhand. Det finns absolut tillfällen då man vill boka awards i ekonomi, men då är det för att man är ute efter flexibilitet och oftast på short haul. Nu hade du ju extrem otur och fick betala extra eftersom du fick betala för business, så i princip fick du betala 20k x4 för mycket, men det var helt korrekt enligt bokningen. :/

Förstår det, skall ändå skriva det sura brevet om det nu går att skicka det, har försökt ett gäng gånger men SAS sidan vill inte acceptera skicka funktionen.

Har dock sett att SAS har varit inne på min poäng sida och tagit bort posten -30 000 poäng för en tidigare eurobonus bokning som vart avbokad.
Det känns också märkligt att de kan vara inne på sidan och redigera poster som de vill...

Toppen