Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Det är ju inte direkt så att de är inne på din sida - de justerar i sina system och ditt kontoutdrag reflekterar detta. Jag vet faktiskt inte hur en avbokning brukar se ut, för jag har inte avbokat EB-resor, men jag hade nog inte blivit förvånad om de annullerade bokningen i bokningssystemet och därmed även att posten försvinner från utdraget.

Stämmer, de var inne i bakgrunden och vissa rader försvann. Synd bara att det skall ta 3 månader och några samtal för att få tillbaka poängen...
Kanske bara är jag men om jag köper en vara på mitt kreditkort så syns den. När/om jag lämnar tillbaka den får jag tillbaka pengarna men själva transaktionerna bör ju synas ändå :) Inte bara raderas.

150526 A02 SA AWF STO CHQ 150701 6JFMGH 30000 DED

150526 A01 SA AWF STO CHQ 150701 6JFMGH 30000 DED

150616 A01 SA DEL STO CHQ 150701 6JFMGH 30000 RET

150817 A01 SA DEL STO CHQ 150701 6JFMGH 30000 RET

När jag bokat om bonusresa har jag fått en ny post som säger +100.000 poäng (på samma datum som bokningen gjordes, 9 oktober) och även en ny post på -100.000 poäng för den nya bokningen (den dag som ändringen gjordes, 18 maj).

09 okt 2014
Stockholm - New York
Points Used
-100 000

09 okt 2014
Stockholm-New York
Award deleted
Points Returned
100 000

18 maj 2015
Stockholm - New York
Points Used
-100 000

När jag bokat om bonusresa har jag fått en ny post som säger +100.000 poäng (på samma datum som bokningen gjordes, 9 oktober) och även en ny post på -100.000 poäng för den nya bokningen (den dag som ändringen gjordes, 18 maj).

09 okt 2014
Stockholm - New York
Points Used
-100 000

09 okt 2014
Stockholm-New York
Award deleted
Points Returned
100 000

18 maj 2015
Stockholm - New York
Points Used
-100 000
Jag har fått precis samma när jag stuvat runt bland bokningar.

Ok, nu har jag inte flugit Köpenhamn-Göteborg med SAS på ett tag, men har de verkligen reducerat servicen ombord till lite choklad och en tablettask????
Sist jag flög den sträckan var det kaffe och annan dryck, öl/vin.
Det här var ju det sämsta bedrövliga elände jag sett på mycket länge!!! Skäms!!!
Och jag har åkt kortare resor utomlands med full service, så tiden kan man banne mig inte skylla på.

Last edited:
Ok, nu har jag inte flugit Köpenhamn-Göteborg med SAS på ett tag, men har de verkligen reducerat ner servicen ombord till lite choklad och en tablettask????
Sist jag flög den sträckan var det kaffe och annan dryck, öl/vin.
Det här var ju det sämsta bedrövliga elände jag sett på mycket länge!!! Skäms!!!
Och jag har åkt kortare resor utomlands med full service, så tiden kan man banne mig inte skylla på.
Håller med dig fullständigt, även om det är en kort flight borde man kunna få "något" ombord. Flög i somras och fick vatten och chokladbit i Plus. Men efter att frågat snällt fick jag en smoothie....:eek: Kors i taket!!

Håller med dig fullständigt, även om det är en kort flight borde man kunna få "något" ombord. Flög i somras och fick vatten och chokladbit i Plus. Men efter att frågat snällt fick jag en smoothie....:eek: Kors i taket!!
Ok! Då känns det nästan läge för tåg om två veckor. Men det hinner jag inte...

På tal om sunkigt gjorda awardbokningar råkade jag också ut för ett Tallinn-fel idag. Har mailat SAS-Diamond och får se om de kan kompensera.

Sista leg på min awardbokning blev gjord i Go trots att jag sade Plus på telefon, och det fanns availability vid bokningstillfället (och även idag då flyget gick - dubbelkollade innan boarding då jag upptäckte felet). Jag kollade bokningsbekräftelsen, men eftersom Plus är premium economy reagerade jag inte på bokningsklass X, även om den så här i efterhand torde ha varit I - men det är ju inte självklart att veta då jag aldrig bokat en award som innehåller SAS Plus!

(Brukar åka SAS Go inom Europa som awards med kort varsel, alternativt longhaul C eller högre med SK/*A)

Toppen