Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Fast så länge man kommer sist på bussen så är man ju först av när man väl kommer till T2 ;)
Att Plus-passagerarna får vänta på en andra buss tycker jag dock är dåligt. De kan väl ordna en minibuss till de som reser i plus?
Faktiskt inte - det var så smidigt att dörrarna öppnas på andra sidan när man kommer till terminal :)

SAS borde väl kunna se till att man går av genom dörr 1L så att Plus-passagerare kommer av först?

Om man står vid gate och flygplatsen inte tillåter annat än att man lämnar flygplanet genom de bakre dörrarna så tror jag inte att flygbolaget har så mycket att säga till om.

Jag har inte ingått något avtal med Heathrow utan jag har bara köpt biljett av SAS. Det är ju också SAS som gått med på att flytta till T2 innan de verkar vara redo att ta emot all trafik. Om det som sagt vore en gång så hade jag kanske inte brytt mig så mycket men när det hänt mig 3 ggr på kort tid så verkar det vara ett generellt problem (och om det stämmer som han som sitter bredvid mig sa att det är 50% risk för att det sker) så är det för mig självklart att klaga till SAS. Heathrow lär ju inte bry sig - SAS bör ju dock bry sig om folk ser det som nackdel att betala för att sitta i Plus när man flyger till London så SAS bör ju vilja göra något åt det. Bästa sättet att uppmärksamma dem är väl då att klaga till customer service eller hur menar du att man bör göra?

Jag vet inte hur man ska komma åt detta men jag tror att bolag har väldigt lite att säga till om.

Du kan ju alltid boka en GO och seata dig längst bak ;)

Jag vet inte hur man ska komma åt detta men jag tror att bolag har väldigt lite att säga till om.

Du kan ju alltid boka en GO och seata dig längst bak ;)
Är säkert så att SAS väger väldigt lätt på Heathrow (sannolikt därför deras flighter drabbas av detta) men får nog bli BA till London till dess jag får indikationer på att de fått ordning på detta.

Är säkert så att SAS väger väldigt lätt på Heathrow (sannolikt därför deras flighter drabbas av detta) men får nog bli BA till London till dess jag får indikationer på att de fått ordning på detta.
Om jag inte missminner mig så är SAS den 5e största operatören på LHR, så liten är man inte.
De senaste 3 gånger på OSL har jag fått bussgate vid ankomsten.

Om jag inte missminner mig så är SAS den 5e största operatören på LHR, så liten är man inte.
Jag har faktiskt letat efter lite sådan statistik (alltid kul att nörda ned sig i lite siffror) så om du har någon mer information om största flygbolagen per flygplats så dela gärna med dig.

Jag har faktiskt letat efter lite sådan statistik (alltid kul att nörda ned sig i lite siffror) så om du har någon mer information om största flygbolagen per flygplats så dela gärna med dig.

Omnämndes bl.a. vid försäljningen av slottarna på LHR.

As part of creating balance between frequencies and capacity during the day and following the disposition of a morning slot-pair earlier in February 2015, SAS has entered into a second slot-pair transaction. Following this transaction, SAS will have 19 daily slot-pairs at London Heathrow and will still be the fifth largest airline operating at London Heathrow, measured in number of weekly departures. After this transaction, SAS does not have any plans to reduce its portfolio of slots.

SAS sells another slot pair at London Heathrow Airport | World Airline News

Vet inte om det är rätt tråd eller om det skall flyttas... MEN
Jag bokade en 2-4-1 med Tallin i Juni och drog iväg ARN-MIA och betalade 240.000 poäng för 2 vuxna och 2 barn (6-9)
Missade att dubbelkolla att tjejen/tanten bokade min första ARN-LHR med SAS+ och fick därför betala 40k poäng / person för mycket.
Är ju inte direkt att SAS+ erbjuder något mera, resterande trip var alla i economy.
Jag är besviken på på mig att jag inte kollade men också förbannad på Tallin att de inte upplyste om detta.
Vad kan man göra?

Vet inte om det är rätt tråd eller om det skall flyttas... MEN
Jag bokade en 2-4-1 med Tallin i Juni och drog iväg ARN-MIA och betalade 240.000 poäng för 2 vuxna och 2 barn (6-9)
Missade att dubbelkolla att tjejen/tanten bokade min första ARN-LHR med SAS+ och fick därför betala 40k poäng / person för mycket.
Är ju inte direkt att SAS+ erbjuder något mera, resterande trip var alla i economy.
Jag är besviken på på mig att jag inte kollade men också förbannad på Tallin att de inte upplyste om detta.
Vad kan man göra?
Vad var poängkostnaden för de 2 personer du bokade med 2-4-1 vouchern? Eller hade du 2 vouchers?
Åker du på att betala business hela vägen i och med att det var SAS+ på första benet? När man bokar med Star Alliance finns väl inte möjlighet att boka premium economy med sin biljett, eller?
Star Alliance award chart - SAS

Ska man tolka det som att ni betalade 110k poäng för 2 vuxna (2-4-1 bokning) och sen 130k för 2 barn (vanlig awardbokning)?

Toppen