Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Checkar in väskan på GOT igår och givetvis blir det ingen prio-tag denna gång heller. Hinner inte påpeka det innan den redan är borta. Trist att man alltid måste tjata och kolla att den verkligen sätts på.

Boarding announcement CPH-NCE börjar bra med tydlig info om vad som gäller. Dock ingen kontroll och alla bara väller på utan hejd. Fail.

I övrigt undrar jag om ingen anmärkt på toaletterna i loungen i CPH? Gäller såväl business som gold. Irriterar mig på hur slitna och smutsiga de alltid är. Noll ambition att förbättra där?

I övrigt undrar jag om ingen anmärkt på toaletterna i loungen i CPH? Gäller såväl business som gold. Irriterar mig på hur slitna och smutsiga de alltid är. Noll ambition att förbättra där?
Ja, håller med. Det känns som hela loungen skulle behöva genomgå en mer omfattande renovering med särskilt fokus på toaletter och de delar som är mot Hilton (arbetsytorna samt soffgrupperna där är slitna och mattorna samt sofforna är ofräscha).

Ja, håller med. Det känns som hela loungen skulle behöva genomgå en mer omfattande renovering med särskilt fokus på toaletter och de delar som är mot Hilton (arbetsytorna samt soffgrupperna där är slitna och mattorna samt sofforna är ofräscha).
Jag tycker att damernas toalett är helt ok. Hade dock föredragit pappershanddukar framför maskinen med tyg.

SAS lounge på Kastrup borde stå på tur att renoveras efter Oslo och Arlanda, nån som vet?

Jag har varit ganska nöjd med att SAS flyttat in i nya Terminal 2 på Heathrow men har under de senaste måndarna haft lite mindre bra upplevelser där. Har flugit i Plus och en av de stora fördelarna jag ser med det till just London är att man kommer av snabbt och tar sig ner till passkontrollen innan hela planet kommit dit. Nu har det dock hänt vid 3 tillfällen under sommaren att vi landat vid inrikesterminalen pga brist på gater i T2. Utgång har då bara varit bak så reser man Plus kommer man av sist och så har man fått åka buss till T2. Om man har 'tur' får alla plats på en buss annars får man som resande i Plus snällt vänta på andra bussen och komma sist i kön till passkontrollen.

Hade väl varit ok om det varit en gång men verkar nu blivit vanligt förekommande och snackade senast med en annan resenär bredvid mig på planet som flög sträckan varje vecka och han påstod att det var 50-50 nu. Klagade till SAS customer service men de svarade bara att det inte har något med SAS att göra utan jag får då klaga till Heathrow.

Jag har varit ganska nöjd med att SAS flyttat in i nya Terminal 2 på Heathrow men har under de senaste måndarna haft lite mindre bra upplevelser där. Har flugit i Plus och en av de stora fördelarna jag ser med det till just London är att man kommer av snabbt och tar sig ner till passkontrollen innan hela planet kommit dit. Nu har det dock hänt vid 3 tillfällen under sommaren att vi landat vid inrikesterminalen pga brist på gater i T2. Utgång har då bara varit bak så reser man Plus kommer man av sist och så har man fått åka buss till T2. Om man har 'tur' får alla plats på en buss annars får man som resande i Plus snällt vänta på andra bussen och komma sist i kön till passkontrollen.

Hade väl varit ok om det varit en gång men verkar nu blivit vanligt förekommande och snackade senast med en annan resenär bredvid mig på planet som flög sträckan varje vecka och han påstod att det var 50-50 nu. Klagade till SAS customer service men de svarade bara att det inte har något med SAS att göra utan jag får då klaga till Heathrow.

Är inte riktigt med på varför detta är SAS fel? Att de hamnar vid en annan gate kan de inte påverka alls. Du bör skicka klagomålen till Heathrow.

Är inte riktigt med på varför detta är SAS fel? Att de hamnar vid en annan gate kan de inte påverka alls. Du bör skicka klagomålen till Heathrow.
Jag har inte ingått något avtal med Heathrow utan jag har bara köpt biljett av SAS. Det är ju också SAS som gått med på att flytta till T2 innan de verkar vara redo att ta emot all trafik. Om det som sagt vore en gång så hade jag kanske inte brytt mig så mycket men när det hänt mig 3 ggr på kort tid så verkar det vara ett generellt problem (och om det stämmer som han som sitter bredvid mig sa att det är 50% risk för att det sker) så är det för mig självklart att klaga till SAS. Heathrow lär ju inte bry sig - SAS bör ju dock bry sig om folk ser det som nackdel att betala för att sitta i Plus när man flyger till London så SAS bör ju vilja göra något åt det. Bästa sättet att uppmärksamma dem är väl då att klaga till customer service eller hur menar du att man bör göra?

Fast så länge man kommer sist på bussen så är man ju först av när man väl kommer till T2 ;)
Att Plus-passagerarna får vänta på en andra buss tycker jag dock är dåligt. De kan väl ordna en minibuss till de som reser i plus?

Toppen