Tråkigt att inte kunna säga godnatt till sonen, men 1 timme 25,minuters senare ankomst får man inte klaga på, speciellt när man får information dagen före.Fick för ett par timmar sen meddelande av SAS att SK1724 är avbokad imorgon och jag är ombokad via ARN till HEL från CPH. Smidigt ombokat, men landar 21.15 istället för 19.50 vilket innebär att jag inte säger god natt åt min son. Efter 4 dagar i Danmark känns det illa.
Konstigt nog upptäcktes det först när man inte fick loadsheet och då gissar jag att man räknade med att det gick snabbare att fylla upp planet med oss som redan var på plats som skulle åka SK003. Det tog dock lång tid innan flighten kunde ca öppnas för boarding igen i systemet. Många missar i kedjan som jag gissar lett till många diskussioner både hos SAS och Swedavia.Nej, det var inte så. Felet upptäcktes förstås, troligvis när boarding inleddes. Det i mitt tycke märkliga var att man då väljer att göra ett planbyte i stället för att låta besättningen knalla över till rätt gate. Men det kan ju som du skriver, finnas andra faktorer som spelar in....
Konstigt nog upptäcktes det först när man inte fick loadsheet och då gissar jag att man räknade med att det gick snabbare att fylla upp planet med oss som redan var på plats som skulle åka SK003. Det tog dock lång tid innan flighten kunde ca öppnas för boarding igen i systemet. Många missar i kedjan som jag gissar lett till många diskussioner både hos SAS och Swedavia.
Flög med SAS mellan ARN-KLR förra veckan. Flygningen utgjordes dock av Jet Time besättning då man ingår i ett sk wet lease-avtal. De två unga flygvärdinnorna tramsade och skrattade hysteriskt igenom hela säkerhetsgenomgången samt samtliga announcements. Flygvärdinnan som pratade i högtalarsystemet fick fram ungefär var 3:e ord. Har aldrig varit med om det det tidigare. Ruskigt pinsamt , oprofessionell respektlöst mot passagerarna. Så får det inte gå till.