Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

agehall

Medlem
Nya servicekonceptet i all ära, men det är värdelöst på nattflygningar. Det tar på tok för lång tid att avsluta serveringen.

Dessutom verkar det vara problem med att få menyn att stämma. Vi var lovade B&J-glass och fick tråkig Hägendaaz vanilj som var så pass frusen att det var mer att likna som ett vapen än glass.
 

AABack2ARN

Medlem
Det där är utmaningen med business class på de korta östamerikanska-europa flygningarna. En del kunder vill ha bra service, mat och champagne och personlig service - då tar det tid. Andra vill bara sova och ha det tyst i kabinen - då blir det brickservice. Vilken väg man väljer får man ändan bak.

Jag har bara flugit BA C-klass från New York till London en gång och fastnade i eländet att i stort sett inget serverades (blev uppgraderad vid gate så jag kunde inte äta innan). Skulle inte betala för att flyga C mellan New York/Boston och Europa just på grund av detta. Föredrar nästan Premium Economy av den anledningen.
 

Senator

Moderator
Jag har bara flugit BA C-klass från New York till London en gång och fastnade i eländet att i stort sett inget serverades (blev uppgraderad vid gate så jag kunde inte äta innan). Skulle inte betala för att flyga C mellan New York/Boston och Europa just på grund av detta. Föredrar nästan Premium Economy av den anledningen.

Det är därför det finns Pre-flight dining :) Genialiskt...
 

AABack2ARN

Medlem
Men INTE om man blir uppgraderad vid gate! Och INTE om man kommer till flygplatsen med en anslutning där säkerhetskontrollen äter upp hela anslutningstiden och man måste gå direkt ombord...

Det är i dessa fall konceptet spricker tycker jag.

För övrigt var planet sent den gång jag blev uppgraderad så jag fick springa direkt till nästa flight till Stockholm (i ekonomi) utan att passera loungen. Jag var rejält hungrig och grinig när jag väl kom till Arlanda.
 

Senator

Moderator
Det är i dessa fall konceptet spricker tycker jag..

Hum, så BA skall ta höjd för att i ditt personliga fall, om/kanske/möjligt
a) dom uppgraderar dig
b) i fall TSA har en dålig dag?

De få gånger jag inte har käkat har jag fått expressmåltid och varit klar på ca 30min totalt..

Jag tror SAS (som denna tråden handlar om) skulle vinna stort på en pre-flight dinner på Newark och i Chicago...
 
Nya servicekonceptet i all ära, men det är värdelöst på nattflygningar. Det tar på tok för lång tid att avsluta serveringen.

Dessutom verkar det vara problem med att få menyn att stämma. Vi var lovade B&J-glass och fick tråkig Hägendaaz vanilj som var så pass frusen att det var mer att likna som ett vapen än glass.
Kör inte SAS med Executive dining option? Har aldrig kollat det med just SAS, men det brukar ju lösa problemet med långa serveringar.
 

sembl

Medlem
Skall inte kapa tråden men nu senast från Washington DC till London med BA på deras A380 så sköte de sig exemplariskt. Kabinen dimmad för de som ville sova reda från takeoff och snabb service för de som ville ha mat vilket inte var många, utan att det kändes för bråttom. Flygresa på endast 5h55min..

Fler bolag borde utan tvekan göra detta för att maximera sovtiden TATL österut.
 

fcx

Medlem
Nya servicekonceptet i all ära, men det är värdelöst på nattflygningar. Det tar på tok för lång tid att avsluta serveringen.

Dessutom verkar det vara problem med att få menyn att stämma. Vi var lovade B&J-glass och fick tråkig Hägendaaz vanilj som var så pass frusen att det var mer att likna som ett vapen än glass.

Så du har också fått den inbrottssäkra glassen? Så här såg min ut efter en stunds kämpande med skeden:

DSC_0613.JPG
 

agehall

Medlem
Så du har också fått den inbrottssäkra glassen? Så här såg min ut efter en stunds kämpande med skeden:

Visa bifogad bild 31830

Fast det där ser ju ut som den B&J-glass jag var lovad i menyn! (B&J Fudge Brownie) Till saken hör att jag inte var det minsta sugen på att äta mat - jag höll mig vaken enbart för glassens skull och då var det ju en rejäl besvikelse när man 1) får fel sorts glass och 2) inte kan äta den för att det är en stor isklump. Jag försökte hinta om att jag skulle få efterrätten direkt eftersom jag inte ville ha riktig mat, men det var tydligen inte ett alternativ.

När de sedan plockade bort från bordet, så ursäktade personalen sig lite men sa samtidigt "Om du låter den stå en stund till så tinar den". Troligt att man vill sitta vaken längre än man behöver på en natt flight där det är mindre än 5h kvar att sova.

SAS fortsatte genom att inte ha någon som helst åtanke på prio-boarding i CPH. Plötsligt öppnades bara dörrarna till gate D4 och därefter var det gatlopp. Hur svårt ska det egentligen vara att ställa ut personal i gaterna och se till att boarding funkar?
 
Toppen