Det verkar ju ha funkat, så det här borde ju vara i den andra tråden "SAS - Det gjorde ni bra"![]()
Det var faktiskt där den skulle vara.
Jävlar vad slarvig man är när man läser.
Det verkar ju ha funkat, så det här borde ju vara i den andra tråden "SAS - Det gjorde ni bra"![]()
Tyckte det mest uppseendeväckande var uttalandet "det vanliga tjatet om prioboarding tjuter i högtalarna" ...
Jo, det har du rätt i. Vi vill ju att det skall upplysas om - OCH efterlevas...
Vet inte om detta ska vara i "Swedavia - Det här gjorde ni inte så bra" eller om den passar under denna topic.
I vilket fall. Ska precis resa GOT-ARN med SAS och checkade in en väska. Då jag är EBG så har jag tillgång till loungen på "utrikes".
När jag checkat in väskan går jag upp till säkerhetskontrollen som ligger ovanför checkin området. Väl där är det i princip folktomt, ca 5 personer i hela säkerhetskontrollen.
Jag går fram i priority kön (helt ensam där) och får mitt boardingkort scannat.
Då säger mannen som står där att, "Stockholm... Då ska du gå till inrikes".
Jag svarar att okej, men jag ska ju till loungen som ligger precis där man kommer ut från säkerhetskontrollen för "utrikes". "Du ska till inrikes ändå".
Jag svarar att det aldrig har varit några problem innan, men fortsätter inte diskutionen utan går bort mot inrikeskontrollen där det var betdligt mer folk.
Borde det inte vara en frågs för SAS/Swedavia att ta upp att kanske även öppna upp säkerhetskontrollerna för både inrikes/utrikes då området är öppnat? Detta gjorde att jag fick gå en extra promenad (vilket i sig inte är fel, motion är bra) men jag hoppade att gå till SAS loungen då jag inte tyckte att tiden räckte till.
Under de gånger jag flugit sen de öppnade upp området har det alltid gått att använda utrikeskontrollen. Har blivit ifrågasatt en gång och när jag då förklarade att jag skulle till loungen så var det inga problem.
Jag kanske är överkänslig för att det är tidigt på morgonen, men jag tror att det finns fler än jag som tycker idén är bra.
Trevlig helg på er!
Du har blivit nekad i säkerhetskontrollen och du har begärt kompensation av SAS Customer Service?Upplevet exakt samma problem och SAS Customer Service vägrar att kompensera mig. Aldrig SAS igen. Aldrig.
En riktig klassiker, skrattar så att jag gråter.Du har blivit nekad i säkerhetskontrollen och du har begärt kompensation av SAS Customer Service?