Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Kanhända var det markpersonalen som pekade fel, men å andra sidan vet väl dom om någon att första avgången normalt går från gate 5. Planen var inte felparkerade.

Föraren kanske inte reagerar på om det är en 737-700 eller en 737-600 som står i gaten.

"Epic fail", oavsett vem som var skyldig.

I detta fall kan väl knappast SAS slingra sig ur kompensation. Det är IDB antar jag och borde i stort sett ge pengar i handen direkt vid gate?
 
Nu blir man ju nyfiken... Kan man få eurobonus poäng som kompensation för att maten inte är tillräckligt bra, bord som lutar eller kanske något annat man inte förväntar sig (solskydd som inte går hela vägen upp, stol som fastnat och inte går att luta, ventilationsmunstycken som inte kan vridas, trasig stolsficka som dessutom är smutsig och smutsar ner mina nykemade byxor?). Ja allt ovan har jag varit med om flera gånger. I samma andetag undrar jag vem som är beredd på att betala för den här högre standarden på produkten som vissa förväntar sig? För nog måste det betyda att godare mat med bättre kontroll på leverantörer samt extra personal/resurser som lär behövas för att besvara och ta tag i alla klagomål från resenärerna, kommer att kosta mer, där kostnaden naturligtvis läggs på biljettpriset.
 
Kanhända var det markpersonalen som pekade fel, men å andra sidan vet väl dom om någon att första avgången normalt går från gate 5. Planen var inte felparkerade.

Föraren kanske inte reagerar på om det är en 737-700 eller en 737-600 som står i gaten.

"Epic fail", oavsett vem som var skyldig.
Fast Pilot och co-pilot gör ju en run through planering i breifing room innan ens boarding. Där måste man ju gå igenom de checklistor som avses för planet och lägga upp rätt rutiner. Så att man hamnar i fel maskin torde upptäckts rätt omgående. Luktar mer som att samma maskinmodell hamnat på fel plats och detta skulle resulterat i att man var tvungen att lägga om schemaläggningen i rutterna då dessa maskiner hade avikit från hela sin dags planerade rutter...eller är jag helt ute och cyklar?
 
SK.....någonting mellan ARN-OSL.
Det vanliga tjatet om prioboarding ljuder i högtalarna.
Alla lyssnar, men få förstår.

De första tre blir ombedda att kliva åt sidan och sedan är det blandat med folk som får göra ett nytt försök senare.

Fint att stå där att skämmas.
Inte på grund av GO-biljett eller noll status. Utan skämmas för att man inte förstår vanligt tal.

Dessa människor behöver säkert en 2timmars informationsfilm innan dom verkligen förstår vad det är för krångliga instruktioner som strömmar ur högtalarna.
 
SK.....någonting mellan ARN-OSL.
Det vanliga tjatet om prioboarding ljuder i högtalarna.
Alla lyssnar, men få förstår.

De första tre blir ombedda att kliva åt sidan och sedan är det blandat med folk som får göra ett nytt försök senare.

Fint att stå där att skämmas.
Inte på grund av GO-biljett eller noll status. Utan skämmas för att man inte förstår vanligt tal.

Dessa människor behöver säkert en 2timmars informationsfilm innan dom verkligen förstår vad det är för krångliga instruktioner som strömmar ur högtalarna.

Det verkar ju ha funkat, så det här borde ju vara i den andra tråden "SAS - Det gjorde ni bra" :)
 
Toppen