Kanhända var det markpersonalen som pekade fel, men å andra sidan vet väl dom om någon att första avgången normalt går från gate 5. Planen var inte felparkerade.
Föraren kanske inte reagerar på om det är en 737-700 eller en 737-600 som står i gaten.
"Epic fail", oavsett vem som var skyldig.
Fast Pilot och co-pilot gör ju en run through planering i breifing room innan ens boarding. Där måste man ju gå igenom de checklistor som avses för planet och lägga upp rätt rutiner. Så att man hamnar i fel maskin torde upptäckts rätt omgående. Luktar mer som att samma maskinmodell hamnat på fel plats och detta skulle resulterat i att man var tvungen att lägga om schemaläggningen i rutterna då dessa maskiner hade avikit från hela sin dags planerade rutter...eller är jag helt ute och cyklar?Kanhända var det markpersonalen som pekade fel, men å andra sidan vet väl dom om någon att första avgången normalt går från gate 5. Planen var inte felparkerade.
Föraren kanske inte reagerar på om det är en 737-700 eller en 737-600 som står i gaten.
"Epic fail", oavsett vem som var skyldig.
Han/hon hadde nog en riktigt dålig dag...Det där var ju pinsamt både till ton och språk. Kan man inte stava "hade" rätt ska man kanske ha ett jobb där man inte behöver stava.
SK.....någonting mellan ARN-OSL.
Det vanliga tjatet om prioboarding ljuder i högtalarna.
Alla lyssnar, men få förstår.
De första tre blir ombedda att kliva åt sidan och sedan är det blandat med folk som får göra ett nytt försök senare.
Fint att stå där att skämmas.
Inte på grund av GO-biljett eller noll status. Utan skämmas för att man inte förstår vanligt tal.
Dessa människor behöver säkert en 2timmars informationsfilm innan dom verkligen förstår vad det är för krångliga instruktioner som strömmar ur högtalarna.
Tyckte det mest uppseendeväckande var uttalandet "det vanliga tjatet om prioboarding tjuter i högtalarna" ...Det verkar ju ha funkat, så det här borde ju vara i den andra tråden "SAS - Det gjorde ni bra"![]()