Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

@NotRyan , @Mike@GOT, @agehall m.fl.

Jag fick svar idag rörande min pizza.

Hej SNIFF
Vi ber om ursäkt för den som inträffade ombord på eran flygning.
Jag kommer att skicka detta vidare till behörig avdelning och jag vill även rekommendera dig att ta en titt på My SAS Idea.

På My SAS Idea låter vi våra kunder skicka in sina idéer [...]

Detta är ju knappt ens en ursäkt... Jag tar detta som att jag inte får kompensation för min usla pizza men att jag fick 10000 EB-poäng för mitt bord som lutade 8 grader... Skeva prioriteringar.

Summa summarum: SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Brukar sällan klaga, men:
I morse var jag med om en oplanerad equipment change från LLA.
Första avgångens (SK1) crew tog fel flygplan varför nästa avgång (SK3) fick en mindre kärra än planerat, med förseningar och kvarlämnade pax som resultat. Jag är också trött på morgonen, men va f-n...:confused:

Första avgångens (SK1) crew tog fel flygplan varför nästa avgång (SK3) fick en mindre kärra än planerat, med förseningar och kvarlämnade pax som resultat. Jag är också trött på morgonen, men va f-n...:confused:

Hur bär man sig åt? Det borde väll stå någonstans i schemat vilken flygplanstyp som ska flygas?

Jag gissar på att det inte är crew som gör det utan det är en uppgift för markpersonalen att sköta detta och de hade säkert parkerat den vid "fel" gate.

Jag gissar på att det inte är crew som gör det utan det är en uppgift för markpersonalen att sköta detta och de hade säkert parkerat den vid "fel" gate.

Kanhända var det markpersonalen som pekade fel, men å andra sidan vet väl dom om någon att första avgången normalt går från gate 5. Planen var inte felparkerade.

Föraren kanske inte reagerar på om det är en 737-700 eller en 737-600 som står i gaten.

"Epic fail", oavsett vem som var skyldig.

Last edited:
Det där är ju någon som inte har läst vad du skrev - svara och be dem att faktiskt läsa ditt klagomål. Vad ska du skicka in för ide till MySASIdea? Att de ska servera ätbar pizza eller?

Jag svarade (kapar hälsningsfras för att spara plats):
"Hej! Jag tror faktiskt inte att ni har läst mitt klagomål. Vänligen återkom själv i ärendet eller tilldela det till någon som kan hantera det."

och har nu fått till svar:

"Hej. Tack för ditt mail.

Jo det har jag gjort annars hadde jag inte skickat ett svar till dig. Men vad är det du tycker att jag inte har svarat på?
För du avslutar ditt mail så här

"Jag tycker att ni ska ställa högre krav på de leverantörer som levererar maten till er. Vidare yrkar jag på att ni slussar detta mail vidare till den som har hand om upplevelsen ombord då det bör ses som konstruktiv kritik."
Ha en bra dag."

1. Upplever att Customer care har en "tråkig" ton.
2. Uppenbarligen har man inte läst hela mailet då stycket precis innan det ovan nämnda är "Jag har betalat för SAS Plus, för en bättre reseupplevelse samt de förmåner det innebär. Jag upplever att det inte inte motsvarat de förväntningar man rimligtvis kan ställa på den produkten. För det önskar jag rimlig kompensation."

Känner att det inte är så mycket att hetsa upp sig över men när customer care tar en sådan ton känns det sjukt oseriöst.

Det där var ju pinsamt både till ton och språk. Kan man inte stava "hade" rätt ska man kanske ha ett jobb där man inte behöver stava. @SNIFF kanske kan skriva ett inlägg på MySASIdea om förbättrad kundservice. ;)

Toppen