Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Har lite svårt att förstå dina klagomål. Du har inte samlat ihop några större mängder EB-poäng, vilket självklart gör utbudet begränsat. Som tidigare nämnts kan du ta ut en inrikes t/r, valfri destination, för 10.000 poäng. Det är ofta bra tillgång på awardplatser inrikes, samt riktigt bra värde för poängen jämfört med att köpa motsvarande biljett.

Att det är i princip omöjligt att söka upp dessa biljetter, jag måste i princip veta var jag ska åka innan jag söker och de flesta sökningar innebär att den tänkta destinationsflygplatsen inte ens dyker upp i drop downlistan. Varför kan det inte bara finnas en lista för vad jag kan göra med poängen? T ex som EB-shoppen fast för flygresor.

Att det är i princip omöjligt att söka upp dessa biljetter, jag måste i princip veta var jag ska åka innan jag söker och de flesta sökningar innebär att den tänkta destinationsflygplatsen inte ens dyker upp i drop downlistan. Varför kan det inte bara finnas en lista för vad jag kan göra med poängen? T ex som EB-shoppen fast för flygresor.

Du tänker någon form av "lågpriskalender" för poängresor där poängpriset visas?

Du har säkert redan sett denna, men om inte finns iaf en tabell för vad poängresor "kostar".

https://www.sas.se/en/eurobonus/earn-points/airlines/sas/spendpoints/award_chart/

Varför kan det inte bara finnas en lista för vad jag kan göra med poängen? T ex som EB-shoppen fast för flygresor.

Jag skulle rekommendera dig att ta en titt på listan över SAS resmål (Resml - direktflyg inrikes, till Europa och vriga vrlden - SAS och ta upp prislistan för EB awards (https://www.sas.se/en/eurobonus/earn-points/airlines/sas/spendpoints/award_chart/) jämte. Där har du möjliga resmål, med undantag för vissa statssubventionerade norska inrikeslinjer som man inte får åka för poäng på.

Missade min connection CPH-LPI för tredje gången i följd igår, efter att mitt plan från LHR hade blivit försenat.

De två första gångerna så har Customer Service och SAS agerat helt okej och trevligt, men i går blev jag riktigt irriterad. Fick höra under flighten att trots förseningarna så skulle jag hinna med min connection. Jag skulle helt enkelt endast behöva skynda mig lite mellan flighterna. Vi landade 13:11, jag var ute ur planet 13:16, och sedan så avgick min flight till LPI 13:25... Hade jag fått hjälp med transport och att få förtur genom passkontroll så hade jag hunnit. Nu var jag istället framme vid Gate A28 (I princip längst bort på hela flygplatsen från gate D102) 13:35, trots att jag hela vägen småsprang.

När jag senare kom fram till Customer Service, lite sådär småsvettig och halvirriterad, så betedde de sig riktigt arrogant och med en bakomliggande ton som lät "skyll dig själv". Vilket inte gjorde situationen ett dugg bättre...
Fick välja mellan två alternativ:
1. Flyga till ARN och ta tåget till Linköping därifrån. (ankomst 20:30)
2. Åka tåg direkt från CPH. (ankomst 17:50)

Vid alternativ 1 så betalar SAS min tågbiljett ifall jag skickar in kvitto senare.
Vid alternativ 2 så räknas det som jag "avbokar" min biljett och jag får helt enkelt köpa min egen tågbiljett, vilket i detta fall skulle ha varit mycket dyrare för mig. Varför kan SAS helt enkelt inte bara betala för en tågbiljett CPH - Linköping? Utöver den frågan, när dessa förseningar händer titt som tätt, och jag räknar att det forsätter så, vad är rimligt att kräva av Customer service? Sist fick jag tex ta en hotellnatt i CPH pga förseningen. Några tips för hur jag kan utnyttja dessa förseningar på bästa möjliga vis? :)

/tonton

Toppen