Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Det går inte alltid att styra över sina marginaler, det är i det läget som vi börjar leta efter alternativa lösningar.

Det är inte alltid tjänsten med priority tag fungerar, vilket är tråkigt, och då får man se över ytterligare alternativ (som t.ex att byta leverantör om man finner att en annan fungerar bättre). Här får var och en bilda en uppfattning om hur tålmodig man är samt vilka alternativ som finns. Kritiken i inlägget upplevde jag vara mot responsen från kundservice och inte händelsen i sig.

Personligen hade jag i läget ovan åkt ifrån mitt bagage, men det är inte alltid som det är möjligt...

Last edited:
flipflyer: Nu är det ju tyvärr så att priority-taggar inte funkar, alls, förutom i Asien. Spelar ingen roll vilket bolag du flyger. BA är precis lika dåliga på detta. Vill du hem snabbt, så flyger du med enbart handbagage...

(Enda undantaget verkar vara om man är LH HON - då funkar det alltid på LH Group vad jag har observerat)

Nu är det ju tyvärr så att priority-taggar inte funkar, alls, förutom i Asien
(Enda undantaget verkar vara om man är LH HON - då funkar det alltid på LH Group vad jag har observerat)

@agehall trodde aldrig att jag skulle säga emot Dig, men jag tycker att det börja funka på ARN med SAS i alla fall 90 % av mina senaste ankomster.

I GOT tycker jag att SAS faktiskt har skärpt upp sig med priotaggarna. Nu kommer väskan oftare tidigt än som förut sist. Kändes nästan som att man med svensk jantementalitet förut medvetet struntade i priotaggar.

Fast det är väl ändå inte SAS som står för ground handling längre, sålde väl av det 2012/13? SAS kan dock mycket väl skicka ut en blänkare till flygplatser runtom vårt land om hur Prioritytaggat baggage skall hanteras av markpersonal, för nu funkar det löjligt dåligt (åtminstone på GOT, som jag har störst erfarenhet av.)

@agehall trodde aldrig att jag skulle säga emot Dig, men jag tycker att det börja funka på ARN med SAS i alla fall 90 % av mina senaste ankomster.

Det är väl varit mycket långhelger så de har säkert praktikanter inhyrda som inte läst memo:t där det står att prio-taggade väskor ska ut sist.

Hej og velkommen til BusinessClass flipflyer! :)

Ærgerligt at høre, men det lyder som om du havde en lidt for tight connection mellem Arlanda og sønnen. Selvom man venter længe på bagagen er det mit indtryk at prio plejer at være i den første 1/3-1/2.

Visserligen helgflygning, bara 1 1/2 rad Plus, och liiite chartervarning med ryggsäckar, sandaler och mycket barn i kabinen men charterkänslan blev inte mindre av fraser som "mina damer och herrar, pojkar och flickor, unga som gamla", "flygning till bästkusten" och på det lite presentation av namn på samtliga i kabinbesättningen, extremt och då menar jag EXTREMT detaljerad förklaring av varenda detalj i menykortet.

Inte för att jag klockade eller så, men jag tror personligen att den i kabinbesättningen som talade sig hes kunde påbörjat serveringen minst 2 minuter tidigare om man bara hade skippat att tala om hur mycket muffins och chokladbitar kostade, att sallader inte fanns utan istället lät folk läsa sig till detta i menyn.

Då hade man kanske kunnat slippa säga till min stolsgranne som bett om ytterligare en chokladbit: "Tyvärr, vi måste få kabinen redo inför landning!"

Med detta vill jag ha sagt: harmonisera utropen i kabinen (dvs prata mindre goja – men överraska gärna om ni kan sjunga!). Och att ta fram en chokladbit kan inte ta särskilt lång tid, oavsett hur kort tid det är till landning!!

Visserligen helgflygning, bara 1 1/2 rad Plus, och liiite chartervarning med ryggsäckar, sandaler och mycket barn i kabinen men charterkänslan blev inte mindre av fraser som "mina damer och herrar, pojkar och flickor, unga som gamla", "flygning till bästkusten" och på det lite presentation av namn på samtliga i kabinbesättningen, extremt och då menar jag EXTREMT detaljerad förklaring av varenda detalj i menykortet.

Inte för att jag klockade eller så, men jag tror personligen att den i kabinbesättningen som talade sig hes kunde påbörjat serveringen minst 2 minuter tidigare om man bara hade skippat att tala om hur mycket muffins och chokladbitar kostade, att sallader inte fanns utan istället lät folk läsa sig till detta i menyn.

Då hade man kanske kunnat slippa säga till min stolsgranne som bett om ytterligare en chokladbit: "Tyvärr, vi måste få kabinen redo inför landning!"

Med detta vill jag ha sagt: harmonisera utropen i kabinen (dvs prata mindre goja – men överraska gärna om ni kan sjunga!). Och att ta fram en chokladbit kan inte ta särskilt lång tid, oavsett hur kort tid det är till landning!!

Man har alltid rätt att klaga och ha den åsikt man än känner för, men ibland blir det ju lite väl mycket. Antingen är man inte nöjd för att kabinpersonalen inte har något personligt bemötande och faktiskt bemödar sig med att vara serviceorienterade. Eller så klagar man på att det är för mycket prat och att de istället borde åsidosätta kaptenens direktiv om att göra klar kabinen för landning för att kunna få en chokladbit. Jag är då allt glad att jag inte själv jobbar för SAS för det verkar vara en omöjlig uppgift att göra alla kunder nöjda.

Toppen