Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Dumsnålhet gör mig irriterad. Mitt flyg från Helsingfors är mer än en timme sent. Jag är dock ute på flygplatsen i så god tid att jag hade hunnit med planet före, men det får jag så klart inte åka med eftersom jag har en Economybiljett biljett. Så istället för att göra en EBG nöjd över servicen så fick de en EBG som är förbannad över deras försening och dessutom kostar dem pengar genom att fördriva två timmar i deras lounge där jag äter och dricker på deras bekostnad. Lite fingertoppskänsla hade ju inte skadat. Har tre gånger varit med om samma situation i Oslo där de löst det på ett sätt där jag varit supernöjd och talat väl om dem eftersom jag istället för att komma hem försent kommit hem tidigare än planerat.

Håll tummarna får att förseningen drar ut på tiden och det trillar ut en 261/2004-ersättning. Skulle SAS då försöka bestrida ett sådant krav skulle det bli stor humor...

Det är tydligen viktigare att hålla på principer in absurdum istället för att leva upp till det egna påståendet att man prioriterar och förstår värdet av kundens TID! Suck!

Mitt inlägg borde hamna i det här gjorde Ni bra SAS, men hänger på inläggen ovan, idag var vi två personer som åkte på samma bokning CDG-ARN i GO, såg att avgången före var ca 1 timme sen ut från ARN, så vi åkte ut till CDG för att försöka komma med den tidigare avgången, frågade vid gaten och hon tittade på mitt bordingkort och frågade en kollega och pekade på att jag var EBG, kollega nickade och vips så var vi bokade på den tidigare avgången.
Tack SAS, detta var att sätta kunden i fokus!

Dumsnålhet gör mig irriterad. Mitt flyg från Helsingfors är mer än en timme sent. Jag är dock ute på flygplatsen i så god tid att jag hade hunnit med planet före, men det får jag så klart inte åka med eftersom jag har en Economybiljett biljett. Så istället för att göra en EBG nöjd över servicen så fick de en EBG som är förbannad över deras försening och dessutom kostar dem pengar genom att fördriva två timmar i deras lounge där jag äter och dricker på deras bekostnad. Lite fingertoppskänsla hade ju inte skadat. Har tre gånger varit med om samma situation i Oslo där de löst det på ett sätt där jag varit supernöjd och talat väl om dem eftersom jag istället för att komma hem försent kommit hem tidigare än planerat.

Min känsla är att SAS just nu inte bryr sig om sådant som guldstatus osv, min bekant är Pandion och han upplever också att tiden är förbi när SAS löste sånt här smidigt för att få en nöjd kund.

För egen del är det numera långt mellan gångerna man upplever värdefull hjälp, som är gratis för SAS att ge.

Men är det i incheckning du frågat? Där har jag alltid fått nej, men jag har aldrig fått nej i gaten att komma med ett tidigare plan trots att jag altid reser på snikigaste biljetten inom europa.

Men är det i incheckning du frågat? Där har jag alltid fått nej, men jag har aldrig fått nej i gaten att komma med ett tidigare plan trots att jag altid reser på snikigaste biljetten inom europa.
Frågade i loungen, de skickade mig till gaten. Hon kollade att de hade plats och frågade sen om jag åkte GO eller Plus. Då blev det nej. Frågade om det inte ens gick som EBG och det var de som var sena men nej det ändrade inget.

I detta fall så var det vid gaten, hade igen anledning att gå via Check In, efter som vi endast hade handbagage och nät incheckade.

Frågade i loungen, de skickade mig till gaten. Hon kollade att de hade plats och frågade sen om jag åkte GO eller Plus. Då blev det nej. Frågade om det inte ens gick som EBG och det var de som var sena men nej det ändrade inget.

Surt... Well, det är ju det man betalar för, så inte mycket man kan säga dock. Bara vara nöjd när det fungerar.

Jag vill vända på detta. Man har rätt till det man betalat för. Görs undantag i positiv bemärkelse från detta går det givetvis på pluskontot. Görs inget undantag - ja, då lägger i vart fall inte jag det på minuskontot.

Jag vill vända på detta. Man har rätt till det man betalat för. Görs undantag i positiv bemärkelse från detta går det givetvis på pluskontot. Görs inget undantag - ja, då lägger i vart fall inte jag det på minuskontot.
Hade jag bara kommit ut i tid till planet innan hade jag nog inte ens försökt. I det här fallet hade de dock sen flera timmar meddelat att mitt plan (planet efter) skulle bli minst en timme försenat). Det är det som jag lägger på minuskontot. Deras försening drabbar mig och de hade kunnat kompensera det genom att låta mig åka med planet tidigare. Jag bad inte om att få komma hem tidigare än jag bokat, men jag ville inte bli försenad.

Toppen