Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Dette faller kanskje under I-landssutring:
TFS-OSL på lørdag, satt på 12A, softblock slo til og hadde ett av 3 ledige seter ved siden av meg.
Et ektepar sitter sammen på 31DEF. Etter boarding completed får de besøk av CC som sier at de må flytte seg. Gubben kommer til 12B og kona havner på 11F. Underveis i flyturen satt CC avslappet på 31D og F. De gadd bare én tur med vogna på 5h30 også.

Jag vet inte var jag ska lägga detta inlägg, men jag tycker det är SÅ häpnadsväckande att jag måste dela med mig.

Detta är ett "INTE SÅ BRA SAS" som räddas av bästa (telefon)kundservicen jag fått på SAS, så häng med.

Jag ska på ett familje-event till Finland, och bokar hemresa i C med FlyPremium för "why not?". TKU-CPH-ARN hem. Why not? Det finns bara svängen via Köpenhamn när jag bokar som award, och jag ville maximera C-upplevelsen och testa den i en CRJ, stödflyga TKU-CPH för att höja beläggningsgraden, och jag ville inte åka hem för tidigt heller.
Allt frid och fröjd, biljetterna dimper in och jag kan välja säten, bla bla bla.

Några veckor senare kikar jag av en slump på mitt Amex-utdrag, letar efter nåt annat. Då ser jag en SAS-transaktion på över 3600kr, vilket direkt ringer varningsklockor. Jag har inte köpt SAS-biljetter för en sådan prislapp!
Så jag kikar in transaktionsdatumet, och hittar denna resa bokad på det datumet:
Bokningsmejlet säger class I och I. Biljetten säger class I och Y!

1774383481569.png

Kostnaderna... IT?
Även i appen står det klar och tydligt I och Y. EB-poängkontot visar en transaktion på 10000 EB.

WHAT.

Även Amex hemsida (som visar mer info om transaktionen är appen gör) instämmer:

1774383534875.png

Jag går in och kikar på bokningsläget, och ser en direktresa i en ATR. Snappar upp den.
Skriver förbryllat mejl till Diamond-supporten. Bifogar allt bevis.

Får ett samtal en dryg vecka sedan av en super trevlig kundtjänst-person. De är exakt lika förbryllade om hur det kan ha skett.
Föreslår att omboka utan avgift eller nåt, men jag flikar in att jag redan bokat direktflyg, så bara jag får tillbaka mina poäng OCH pengar, så är vi jag nöjd.
Ja, förutom då att jag gärna ser att de grottar ner sig i hur detta är möjligt?!?

Jag får också info om att mitt andra ärende, en Scandic-bokning jag gjorde samma dag på sas.scandichotels.com, inte fortskridit utan kräver att jag fixar skriftligt intyg från Scandic att bokningen faktiskt inte existerar (dvs vice versa vad Scandic sa åt mig, "kontakta SAS"). Men jag uppskattade att den nämndes under samma samtal.

Slutet gott, allting gott. Får detta mejl.

1774384011322.png

SAS TOP TIER
TELEPHONE: NONE

;)

I retrospekt hade det varit *intressant* att se vad som hade hänt vis-a-vis poängintjäning osv, men jag är inte nyfiken för 3600kr.

Någon som varit med om samma? Måste ju ha varit bautadålig tur med två IT-problem på samma dag för mig...

PS. Ang. storyn ovan. Avbokning 16/3. Poängen tillbaka samma dag.
Men inga pengar. Hur länge ska jag vänta på dem innan jag jagar? Hade varit nice att kvitta lite av månadens Amex istället för att det trillar in nästa månad.

PS. Ang. storyn ovan. Avbokning 16/3. Poängen tillbaka samma dag.
Men inga pengar. Hur länge ska jag vänta på dem innan jag jagar? Hade varit nice att kvitta lite av månadens Amex istället för att det trillar in nästa månad.
Det kan ju ta ett tag att få sin refund notice, är man inne i ett stim utav många ombokningar och avbokningar samtidigt är det extremt drygt att hålla koll om man är lite smårörig som mig själv och inte antecknar alla förändringar man gör i excelark som det finns medlemmar här som är smarta nog att göra!
Men efter en vecka hade jag hört av mig, och 9 dagar definitivt.

Mvh
Någon-som-har-ca-14st-refund-notice-under-mars-månad-utan-koll-vilka-bokningar-dom-kommer-ifrån

Det kan ju ta ett tag att få sin refund notice, är man inne i ett stim utav många ombokningar och avbokningar samtidigt är det extremt drygt att hålla koll om man är lite smårörig som mig själv och inte antecknar alla förändringar man gör i excelark som det finns medlemmar här som är smarta nog att göra!
Men efter en vecka hade jag hört av mig, och 9 dagar definitivt.

Mvh
Någon-som-har-ca-14st-refund-notice-under-mars-månad-utan-koll-vilka-bokningar-dom-kommer-ifrån
Antingen är min timing perfekt, eller så läses dett forum flitigt av kundservice.
Fick refund notice 07:14 idag. Får se när det landar på kortet.

Toppen