Uppdatering: Lyckades logga in på appen igen med lösenord. Lyckas inte logga in med varken lösenord eller passkey på hemsidan. Sen va jag plötsligt inloggad på hemsidan också. Loggade ut och testa logga in igen och loggas ut automatiskt.Sitter i ANA lounge i Tokyo, upploppad på deras WiFi för att kunna beställa från nudelbaren. Öppnar upp SAS appen och blir utkickad och loggas ut och får ett mail om Blocked Access Attempt.
1. Bra att ni blockar misstänkt aktivitet, men jag loggade inte in och det var access från en ”känd enhet”.
2. Okej att ni blockar accessen , men se då till att länken för att låsa upp kontot funkar. Nu är jag HELT utlåst från kontot. SK IT i ett nötskal. Känns som att det kommer ta ett tag att få kontot upplåst.. Kan inte logga in någonstans nu.
Visa bifogad bild 174790
Kan inte heller logga in. När jag försöker logga in på SAS.se hamnar jag i icke inloggat läge på flysas.Uppdatering: Lyckades logga in på appen igen med lösenord. Lyckas inte logga in med varken lösenord eller passkey på hemsidan. Sen va jag plötsligt inloggad på hemsidan också. Loggade ut och testa logga in igen och loggas ut automatiskt.
Jag blir mörkrädd när jag ser detta….
Samma för mig så gissningsvis är det en mer generell störning. I appen är jag visserligen inloggad än så länge men får upp felmeddelanden.Kan inte heller logga in. När jag försöker logga in på SAS.se hamnar jag i icke inloggat läge på flysas.
Hände exakt samma för mig nu på morgonen.Sitter i ANA lounge i Tokyo, upploppad på deras WiFi för att kunna beställa från nudelbaren. Öppnar upp SAS appen och blir utkickad och loggas ut och får ett mail om Blocked Access Attempt.
1. Bra att ni blockar misstänkt aktivitet, men jag loggade inte in och det var access från en ”känd enhet”.
2. Okej att ni blockar accessen , men se då till att länken för att låsa upp kontot funkar. Nu är jag HELT utlåst från kontot. SK IT i ett nötskal. Känns som att det kommer ta ett tag att få kontot upplåst.. Kan inte logga in någonstans nu.
Ta det till ARN så slipper du hålla på mer med SASJag försöker föra en dialog med SAS om ersättning för ett försenat flyg, men varje svar jag får känns som en ny variant av “goddag yxskaft”. Jag begärde ersättning enligt EU261 efter en resa där det ursprungliga flyget ställdes in på grund av storm. Jag blev ombokad till ett nytt flyg två dagar senare, men även detta flyg blev mer än sju timmar försenat.
- SAS första svar var ett avslag där de hänvisade till att flyget var inställt på grund av väder. De tog inte hänsyn till att min ansökan gäller det försenade ersättningsflyget, inte det inställda.
- Efter att jag invände skickade SAS intern dokumentation där det tydligt framgår: “Delayed 8.5 hours … due to crewing issues”.
- I nästa svar ignorerar SAS helt uppgiften om “crewing issues” och hävdar istället att förseningen berodde på väder. De inkluderar dessutom en generisk beskrivning av olika vädertyper, vilket verkar vara standardtext.
- När jag påpekar detta fortsätter SAS att hävda väder som orsak. De börjar också blanda ihop händelser genom att påstå att ersättningsflyget var inställt, vilket är fel eftersom jag faktiskt flög med det. De kopplar även ihop stormen med bemanningsproblem utan att tydligt förklara sambandet.
- I sitt senaste svar erkänner SAS indirekt en händelsekedja där väder påverkat bemanningen, vilket i sin tur orsakat förseningen. Däremot visar de inte att vädret direkt orsakade just denna försening.