Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Gav bort EBS till min kära mor så hon kunde ta med en gratis väska. Enligt personalen på Landvetter ingick inte detta eftersom hon reser på en light-biljett. Hade förberett skärmdumpar med SAS egna regler som hon också visade, men de stod på sig att det inte gäller light, och hon fick betala för sin väska. Trist när okunnig och nonchalant personal drabbar resenärer som inte är lika insatta som vi här på BC
Om man checkar in på sin resa i appen och kopplar med sitt EBS så står det att det ingår. Lika så om man checkar in i en automat på flygplatsen och skriver ut bagagetaggen.
 
Gav bort EBS till min kära mor så hon kunde ta med en gratis väska. Enligt personalen på Landvetter ingick inte detta eftersom hon reser på en light-biljett. Hade förberett skärmdumpar med SAS egna regler som hon också visade, men de stod på sig att det inte gäller light, och hon fick betala för sin väska. Trist när okunnig och nonchalant personal drabbar resenärer som inte är lika insatta som vi här på BC

Tråkigt att höra; för visst var det incheckad väska hon fick betala för och inte sitt handbagage?
 
Står på flygplatsen och vill köpa biljett till SAS-flyget som går om 58 minuter och har bonusbiljetter tillgängliga. SAS-disken vägrar behandla köp med Eurobonus. SAS-appen och hemsida kräver minst 60 minuter till avgång för att man ska få handla.
Eftersom jag har bagage måste jag lämna väskan senast 45 minuter före avgång.

Jag ringer SAS som skickar säkerhetskod via SMS. SMSet kommer ej (kan förstås bero på annat än SAS). Eftersom jag har två SIM-kort kanske det att jag använder SIM1 förhindrar mig från att från SMS till SIM2? Medan vi väntar på SMS föreslår jag att han förbereder bokningen men att betalningen görs först efter bekräftelse via SMS, men det gick inte för sig. Vi kommer överens om att bryta samtalet för att ta emot SMS.
SMS kommer och jag ringer SAS igen men denna gången insisterar personen jag pratar med att han inte kan boka biljett inom 60 minuter.
Tiden har gått och jag inser att det är kört.

Jag önskar SAS hade varit mer flexibla med sina hårdkodade gränser online, och tillåtit senare köp eller att det gått att lösa via telefon snabbare (jag har sparad säkerhetskod sedan flera år tillbaka, men nu är det tydligen endast SMS som gäller).

Det som SAS faktiskt gjorde bra var att båda samtal kopplades fram omedelbart som diamant.
 
Last edited:
Står på flygplatsen och vill köpa biljett till SAS-flyget som går om 58 minuter och har bonusbiljetter tillgängliga. SAS-disken vägrar behandla köp med Eurobonus. SAS-appen och hemsida kräver minst 60 minuter till avgång för att man ska få handla.
Eftersom jag har bagage måste jag lämna väskan senast 45 minuter före avgång.

Jag ringer SAS som skickar säkerhetskod via SMS. SMSet kommer ej (kan förstås bero på annat än SAS). Eftersom jag har två SIM-kort kanske det att jag använder SIM1 förhindrar mig från att från SMS till SIM2? Medan vi väntar på SMS föreslår jag att han förbereder bokningen men att betalningen görs först efter bekräftelse via SMS, men det gick inte för sig. Vi kommer överens om att bryta samtalet för att ta emot SMS.
SMS kommer och jag ringer SAS igen men denna gången insisterar personen jag pratar med att han inte kan boka biljett inom 60 minuter.
Tiden har gått och jag inser att det är kört.

Jag önskar SAS hade varit mer flexibla med sina hårdkodade gränser online, och tillåtit senare köp eller att det gått att lösa via telefon snabbare (jag har sparad säkerhetskod sedan flera år tillbaka, men nu är det tydligen endast SMS som gäller).

Det som SAS faktiskt gjorde bra var att båda samtal kopplades fram omedelbart som diamant.
Angående två simkort, jag tror att man endast kan ta emot sms från det simkortet man gör telefonsamtalet från samtidigt. Har varit med om att jag inte får sms från ett nummer när jag är i samtal med det andra.
 
Står på flygplatsen och vill köpa biljett till SAS-flyget som går om 58 minuter och har bonusbiljetter tillgängliga. SAS-disken vägrar behandla köp med Eurobonus. SAS-appen och hemsida kräver minst 60 minuter till avgång för att man ska få handla.
Eftersom jag har bagage måste jag lämna väskan senast 45 minuter före avgång.

Jag ringer SAS som skickar säkerhetskod via SMS. SMSet kommer ej (kan förstås bero på annat än SAS). Eftersom jag har två SIM-kort kanske det att jag använder SIM1 förhindrar mig från att från SMS till SIM2? Medan vi väntar på SMS föreslår jag att han förbereder bokningen men att betalningen görs först efter bekräftelse via SMS, men det gick inte för sig. Vi kommer överens om att bryta samtalet för att ta emot SMS.
SMS kommer och jag ringer SAS igen men denna gången insisterar personen jag pratar med att han inte kan boka biljett inom 60 minuter.
Tiden har gått och jag inser att det är kört.

Jag önskar SAS hade varit mer flexibla med sina hårdkodade gränser online, och tillåtit senare köp eller att det gått att lösa via telefon snabbare (jag har sparad säkerhetskod sedan flera år tillbaka, men nu är det tydligen endast SMS som gäller).

Det som SAS faktiskt gjorde bra var att båda samtal kopplades fram omedelbart som diamant.
Helt rätt i din kritik.

Morgan Alling råkade ut för liknande behandling på Landvetter.
 
Att komma för sent till checkin och nekas att checka in är väl rätt stor skillnad mot att försöka köpa en biljett med mindre än 1h till avgång?
Rules are rules som SAS säger. 60 minuter eller 40 minuter, det finns alltid en gräns.

Tidigare var den 15 minuter, då var det bra!
 
Toppen