Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Åkte BCN-ARN i slutet på juli med EBD-status. Skulle i vanlig ordning utnyttja min free drinks förmån som vanligtvis brukar kännas av automatiskt. Men icke. Purser bad mig visa upp diamantstatus och så gjorde jag. Frågade snällt om dricka numera inte ingår som diamant, varpå purser svarar ”hmm”

Hon antecknade ner mitt EB-nummer och till min förvåning debiterades jag idag 1500 poäng för drickorna. Frågade snällt om dricka numera inte ingår som diamant, varpå purser svarar ”hmm”

Mailade då in till Diamond-supporten och fick refund in på kontot efter två timmar. Det i sig är ju bra, men kan tycka att förmåner som man behöver korrigera SAS på inte är så förmånligt (hehe).

Blev omdirigerad pga "ATC" med övernattning. SAS betalar givetvis tillbaks hotellkostnader, men inget mer. Är extra omkostnader reglerat på något sätt, eller upp till varje flygbolag? ATt jag fick betala extra parkeringsavgift på några hundralappar tyckte inte SAS låg på dem? Kom dessutom inte åt incheckat bagage så handlade div hygeinartiklar. Inte heller det ersätts. Rimligt av SAS?

KAn löna sig att gnälla. Ni kan flytta detta till SAS det här blev bra till slut.

1760018036277.png

Blev omdirigerad pga "ATC" med övernattning. SAS betalar givetvis tillbaks hotellkostnader, men inget mer. Är extra omkostnader reglerat på något sätt, eller upp till varje flygbolag? ATt jag fick betala extra parkeringsavgift på några hundralappar tyckte inte SAS låg på dem? Kom dessutom inte åt incheckat bagage så handlade div hygeinartiklar. Inte heller det ersätts. Rimligt av SAS?
Parkering får du nog ta med ditt försäkringsbolag, sas brukar kunna erbjuda "over night kit" med det nödvändigaste (typ amenity kit). Oklart vad för hygienartiklar du köpte, men köpte du ny deo, fullstor tandkräm och liknande förstår jag att de inte ersätter detta.

Att du inte kommer åt bagaget är inte heller något konstigt, eller hade du velat stå och vänta några timmar på att de manuellt ska leta efter din och andras väskor när det är sent på kvällen?

Flygbolagen är skyldiga till duty of care, dvs mat och någonstans att sova. Köpa kläder och annat man anser sig behöva går på din reseförsäkring.

Gav bort EBS till min kära mor så hon kunde ta med en gratis väska. Enligt personalen på Landvetter ingick inte detta eftersom hon reser på en light-biljett. Hade förberett skärmdumpar med SAS egna regler som hon också visade, men de stod på sig att det inte gäller light, och hon fick betala för sin väska. Trist när okunnig och nonchalant personal drabbar resenärer som inte är lika insatta som vi här på BC

Gav bort EBS till min kära mor så hon kunde ta med en gratis väska. Enligt personalen på Landvetter ingick inte detta eftersom hon reser på en light-biljett. Hade förberett skärmdumpar med SAS egna regler som hon också visade, men de stod på sig att det inte gäller light, och hon fick betala för sin väska. Trist när okunnig och nonchalant personal drabbar resenärer som inte är lika insatta som vi här på BC
Om hon orkar med besväret är det väl bara att begära pengarna tillbaka från SAS?

Toppen