Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Undrar om någon ens har bemödat sig om att läsa SAS friskrivning om tjänsten i fråga om extra stol......

"I händelse av flygstörningar kan Extra Seat gå förlorad av säkerhets- eller driftsskäl. I sådana fall har du rätt till en återbetalning som motsvarar det belopp du betalade för de extra sittplatserna."

Det öppnar för att SAS kan göra vad tusan de vill med sina stolar, sålda eller inte. Refund blir det dock.

Den som vill testa att utmana SAS är välkommen att redovisa resultatet här.
 
Undrar om någon ens har bemödat sig om att läsa SAS friskrivning om tjänsten i fråga om extra stol......

"I händelse av flygstörningar kan Extra Seat gå förlorad av säkerhets- eller driftsskäl. I sådana fall har du rätt till en återbetalning som motsvarar det belopp du betalade för de extra sittplatserna."

Det öppnar för att SAS kan göra vad tusan de vill med sina stolar, sålda eller inte. Refund blir det dock.

Den som vill testa att utmana SAS är välkommen att redovisa resultatet här.
Där står det ju faktiskt att flygstörning är ett krav. Ett fullbokat plan är inte i sig en flygstörning.
 
Där står det ju faktiskt att flygstörning är ett krav. Ett fullbokat plan är inte i sig en flygstörning.
Testa den med SAS får vi se....

Det stör tydligen SAS när det kommer en resenär som har garanterad säte, men i detta fall fick det inte neka nägon boarding (vad vi vet)

Du lär ha uppförsbacke. Och inte mer än refund att vinna.
 
Last edited:
Hur hade ni bokat ett extra säte? Har inte SAS historiskt skilt på extraplats reserverat i mån av plats och garanterad extraplats?

Man skriver själv på flera ställen att för att få den garanterad behöver man kontakta dem, räcker inte med att köpa det online.

> Om du vill reservera en garanterad extra sittplats måste du boka din biljett och extra sittplats samtidigt via SAS Customer Service eller din resebyrå.

Eller här, där det finns ett avsnitt kring extra sittplats och ett annat om garanterad extra sittplats. https://www.sas.se/reseinfo/ombord/sittplatser
 
Där står det ju faktiskt att flygstörning är ett krav. Ett fullbokat plan är inte i sig en flygstörning.
Det behöver väl kanske inte nödvändigtvis vara en störning på den aktuella flighten, utan skulle vara en annan flight vars passagerare behövt bokas om av någon anledning...
 
Hur hade ni bokat ett extra säte? Har inte SAS historiskt skilt på extraplats reserverat i mån av plats och garanterad extraplats?

Man skriver själv på flera ställen att för att få den garanterad behöver man kontakta dem, räcker inte med att köpa det online.

> Om du vill reservera en garanterad extra sittplats måste du boka din biljett och extra sittplats samtidigt via SAS Customer Service eller din resebyrå.

Eller här, där det finns ett avsnitt kring extra sittplats och ett annat om garanterad extra sittplats. https://www.sas.se/reseinfo/ombord/sittplatser
Det där har varit uppe till diskussion tidigare, det är två olika extratjänster som är lätta att förväxla om man inte är insatt, svjv
 
Gick tillslut till avslut på det här caset idag efter flera vändor med guldsupporten. SAS betalade tillbaka poängkostnaden för uppgraderingen. Dock påstod dom att jag avbrutit check in och därför förlorade min uppgradering. Men jag hävdade att det var kundtjänst som sa att jag skulle göra så. SAS svarade att dom skulle lyssna på alka inspelningarnana. Sen gick det tre veckor och vips fick jag tillbaka poängen och ett mejl med en ursäkt att det tog lång tid. Gissar att dom gav upp att försöka hitta tre olika inspelningar. Lättast så. 3000 EB är rimlig kompensation för dålig kundservice och otrevlig gatehäxa.

Varning alltså, gå inte med på att du ska "cancel check in and try again" om ni har problem med seating efter uppgradering.
Idag fick jag, av en tillfällighet?, opup till Plus på en SAS-avgång. Kanske se det som ytterligare kompensation? Knökfullt på planet.
 
Toppen