Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Nu har två nära vänner beslutat sig att avsluta deras SAS-brandade AMEX pga dålig bonustillgänglighet och deras dåliga erfarenheter med att knåpa ihop biljetter med SAS-kundtjänsten. Senast en enkel OJ-bokning som inte biljetterades (”jag lägger in det här och ringer tillbaka” - inget samtal tillbaka och nästa dag var ena benet borta).

Jag kommer nog kämpa på, men ”the casuals” börjar ge upp på SAS värdelösa kundtjänst.

Nu har två nära vänner beslutat sig att avsluta deras SAS-brandade AMEX pga dålig bonustillgänglighet och deras dåliga erfarenheter med att knåpa ihop biljetter med SAS-kundtjänsten. Senast en enkel OJ-bokning som inte biljetterades (”jag lägger in det här och ringer tillbaka” - inget samtal tillbaka och nästa dag var ena benet borta).

Jag kommer nog kämpa på, men ”the casuals” börjar ge upp på SAS värdelösa kundtjänst.
+ 1. Jag kastade mitt AmEx i våras. Går ändå inte att använda till nåt.

Tänkte dela med mig av en lite sämre upplevelse. På SK 2471 Stockholm-Trondheim hade vi bokat ett extra säte för en 15 åring tjej som inte flugit själv innan. Trots att hon diskret påpekade detta för personalen genom att gå till Galley så gjorde personalen inte något åt saken utan hänvisade till att det inte gick att ”göra något åt” saken. Det var långt kvar till avgång så rent skitsnack om att det inte var möjligt att flytta på kvinnan som satt sig på fel plats.
Detta borde kabinpersonalen kunnat lösa på nolltid. Passagerare som köpt stol bredvid syns på seatmap (om de ens bemödat sig att kolla).

Har nu fått återbetalning. Snabbt hanterat. Svaret på vad som gått fel var att planet var fullbokat. Lite märklig förklaring kan man tycka. De har ju sålt en tjänst som de på eget bevåg ”avbokar” Och säljer platsen igen. Verkar inte rätt.

Har nu fått återbetalning. Snabbt hanterat. Svaret på vad som gått fel var att planet var fullbokat. Lite märklig förklaring kan man tycka. De har ju sålt en tjänst som de på eget bevåg ”avbokar” Och säljer platsen igen. Verkar inte rätt.
En bankman är en person som lånar ut sitt paraply när solen skiner och vill ha tillbaks det när det regnar.

De borde faktiskt erbjudit någon form av kompensation kan man tycka eller en tydlig disclaimer när man bokar att de på eget bevåg kan avboka tjänsten om de så önskar.

De borde faktiskt erbjudit någon form av kompensation kan man tycka eller en tydlig disclaimer när man bokar att de på eget bevåg kan avboka tjänsten om de så önskar.

Om man ska försöka jämföra, vilket kanske haltar är om du förbeställt en burgare men de glömt att lasta en!

Inbillar mig att det är den mänskliga faktorn på nåt vis

En bättre jämförelse är väl att du förbeställt en burgare och de väljer att ge den till någon annan?

Tänker att just detta inte är mänsklig faktor utan det sätet som någon bokat som tomt extra-säte inte de-facto är upptaget i systemet som räknar hur många platser det finns kvar att sälja. Hur kan man annars sälja en plats två gånger?

Som vanligt både bra och dåligt..

Uppgraderad efter budgivning med poäng till Plus. Fick bekräftelse på mejl igår. Gick inte att få boardingkort i appen, tror det är standard här från OPO. Väl på flygplatsen idag får jag boardingkort med plats 6F i Go, och ingen i incheckningen kan hjälpa till. Ringer SAS. HUACA 3 ggr. Indierna i kundservice kan inget göra, nån säger att jag har ser ut att ha 4F i Plus och att jag bara ska be gaten skriva ut nytt boardingkort. Gatedraken är såklart ointresserad av att hjälpa till utan hänvisar till SAS. Bekräftelsen på uppgraderingen är på engelska, ett språk hon säger sig inte förstå...ridå.

MEN

Som vanligt, väl ombord, är SAS kabinpersonal såklart väldigt hjälpasamma. Dom hade redan uppmärksammat det konstiga att en Plus-måltid var lastad till en passagerare i Go. Nu fick det sin förklaring! Snabb koll på Ipaden och flyttad till plats 3F. Bra SAS!

Tänk vad lätt det är när man bara får tag på rätt person på det här bolaget...
Gick tillslut till avslut på det här caset idag efter flera vändor med guldsupporten. SAS betalade tillbaka poängkostnaden för uppgraderingen. Dock påstod dom att jag avbrutit check in och därför förlorade min uppgradering. Men jag hävdade att det var kundtjänst som sa att jag skulle göra så. SAS svarade att dom skulle lyssna på alka inspelningarnana. Sen gick det tre veckor och vips fick jag tillbaka poängen och ett mejl med en ursäkt att det tog lång tid. Gissar att dom gav upp att försöka hitta tre olika inspelningar. Lättast så. 3000 EB är rimlig kompensation för dålig kundservice och otrevlig gatehäxa.

Varning alltså, gå inte med på att du ska "cancel check in and try again" om ni har problem med seating efter uppgradering.

Toppen