Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Tänkte dela med mig av en lite sämre upplevelse. På SK 2471 Stockholm-Trondheim hade vi bokat ett extra säte för en 15 åring tjej som inte flugit själv innan. Trots att hon diskret påpekade detta för personalen genom att gå till Galley så gjorde personalen inte något åt saken utan hänvisade till att det inte gick att ”göra något åt” saken. Det var långt kvar till avgång så rent skitsnack om att det inte var möjligt att flytta på kvinnan som satt sig på fel plats.
 
Tänkte dela med mig av en lite sämre upplevelse. På SK 2471 Stockholm-Trondheim hade vi bokat ett extra säte för en 15 åring tjej som inte flugit själv innan. Trots att hon diskret påpekade detta för personalen genom att gå till Galley så gjorde personalen inte något åt saken utan hänvisade till att det inte gick att ”göra något åt” saken. Det var långt kvar till avgång så rent skitsnack om att det inte var möjligt att flytta på kvinnan som satt sig på fel plats.
Det känns som att det saknas en mening eller två i din text. Var det alltså någon som gjorde en self-upgrade och satte sig på det tomma mittensäte ni bokat och betalat för? Väldigt svagt då om personalen valde att inte göra någonting trots att de blev informerade.

Eller var flyget överbokat och kvinnan i fråga blev faktiskt seatad på mittensätet? I så fall förstår jag att personalen ombord inte kan göra något (däremot faller ju ansvaret för felet fortfarande på SAS som helhet). En intressant fråga dock, vad för ersättning kan man begära om en tom stol fått denied boarding? ;-)
 
Det känns som att det saknas en mening eller två i din text. Var det alltså någon som gjorde en self-upgrade och satte sig på det tomma mittensäte ni bokat och betalat för? Väldigt svagt då om personalen valde att inte göra någonting trots att de blev informerade.

Eller var flyget överbokat och kvinnan i fråga blev faktiskt seatad på mittensätet? I så fall förstår jag att personalen ombord inte kan göra något (däremot faller ju ansvaret för felet fortfarande på SAS som helhet). En intressant fråga dock, vad för ersättning kan man begära om en tom stol fått denied boarding? ;-)
Det var nog ett fall av ”person som tyckte att det var mer utrymme bredvid en nätt 15 åring vs en mer rundlagd individ på raden framför”. Planet i fråga var en CRJ så det finns inget mittensäte.
 
Toppen