Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Japp, tror det är så. Om jag inte missminner mig så kunde man tidigare ha ett barn registrerat på sin egen adress. Men nu för tiden behöver man skaffa en unik e-post. Har svagt minne att jag var runt denna problematik för en del år sen. Tror det står i T&C nuförtiden (har inte kollat). Så bara att spinna upp en e-post och hålla den vid liv... :confused:
Om du har Gmail, så borde du kunna skriva typ gus+dotter@gmail.com dvs din address, ett plustecken och sedan kanske dotterns namn. Många tjänster godtar den som en egen address, men eposten som skickas till den går till din ursprungliga inbox.

Läs mer här:

Rapportera gärna tillbaka om det funkar med EB.
Tack för svar! Jag visste inte om den funktionen som @Jannes tipsade om. Tyvärr godtog inte SAS en mailadress med + i sig. Jag skaffade en egen gmail till dottern viket dessutom blev en väldigt bra adress med tanke på hennes namn. Kanske att den adressen hade varit upptagen den dag hon vill ha en egen mailadress :). Dock så fick jag inget mail med aktiveringskod från SAS på gmail så jag fick skaffa en Outlook också, vilket fungerade perfekt. :p
 
På min tur igår 15 nov med SK1517 (Connect) CPH-LHR, så blev jag riktigt besviken av CC.
I resande i Plus och som EBD beställde jag en flaska vatten och rödvin till maten.
När maten senare samlades in gick jag på toa och efter det så beställde jag i galley, 2 gin och en tonic.
CC som hade serverat mig mat/dricka tidigare menade då på att jag då får 4:a "enheter" och att jag måste betala för 1.
Påminde CC att jag är EBD och sedan vände jag mig till pursern som också var i galley och frågade "Har SAS ändrat linjen CPH-LHR till 3:e enheters policy som man har till t ex till Spanien?
Svaret jag fick från pursern - jag skall kolla.... och kom förstås inte tillbaka med en ursäkt.

Mina tankar från detta:
1. Vet CC/Purser på Connect vilket service de skall ge och till vem?
2. Kan de räkna?
3. Om jag hade varit oförstående pax i Plus och kanske betalat, vem hade tagit pengarna?

Jag har redan rapporterat detta till en SAS person som kommer ta det vidare. Men kommer också göra en officiell rapport på det.
 
På min tur igår 15 nov med SK1517 (Connect) CPH-LHR, så blev jag riktigt besviken av CC.
I resande i Plus och som EBD beställde jag en flaska vatten och rödvin till maten.
När maten senare samlades in gick jag på toa och efter det så beställde jag i galley, 2 gin och en tonic.
CC som hade serverat mig mat/dricka tidigare menade då på att jag då får 4:a "enheter" och att jag måste betala för 1.
Påminde CC att jag är EBD och sedan vände jag mig till pursern som också var i galley och frågade "Har SAS ändrat linjen CPH-LHR till 3:e enheters policy som man har till t ex till Spanien?
Svaret jag fick från pursern - jag skall kolla.... och kom förstås inte tillbaka med en ursäkt.

Mina tankar från detta:
1. Vet CC/Purser på Connect vilket service de skall ge och till vem?
2. Kan de räkna?
3. Om jag hade varit oförstående pax i Plus och kanske betalat, vem hade tagit pengarna?

Jag har redan rapporterat detta till en SAS person som kommer ta det vidare. Men kommer också göra en officiell rapport på det.

De skulle såklart inte ta betalt, men kom ihåg att fri dryck för EBD är en förmån i Go, inte i Plus.
 
De skulle såklart inte ta betalt, men kom ihåg att fri dryck för EBD är en förmån i Go, inte i Plus.
Det finns mer saker som är underligt av denna händelse som inte jag kan skriva här om.
Som måste tas direkt med ansvarig SAS person.
Jag har aldrig haft problem som detta med SAS tidigare inkl Connect, så jag hoppas att detta var en tillfällighet.
Dock oroande att 2 CC inte vet vad de gör på samma flygning.
 
Flög nyligen SAS long-haul i business till Thailand och var överlag väldigt nöjd, inte minst sett till priset. Men deras hantering av filmer är verkligen under all kritik.

Jag var tvunget att dubbelkolla att jag inte suttit mig på ett Saudia-flyg av misstag. Alla svordomar är mute:ade vilket är nog så irriterande, men ännu värre är att de klipper bort hela scener. SAS rekommenderade filmen Challengers, men de har klippt bort den mest berömda scenen i hela filmen.

Blir uteslutande tecknat på SAS framöver, för har inte lust att få fler filmer förstörda.
 
Flög nyligen SAS long-haul i business till Thailand och var överlag väldigt nöjd, inte minst sett till priset. Men deras hantering av filmer är verkligen under all kritik.

Jag var tvunget att dubbelkolla att jag inte suttit mig på ett Saudia-flyg av misstag. Alla svordomar är mute:ade vilket är nog så irriterande, men ännu värre är att de klipper bort hela scener. SAS rekommenderade filmen Challengers, men de har klippt bort den mest berömda scenen i hela filmen.

Blir uteslutande tecknat på SAS framöver, för har inte lust att få fler filmer förstörda.
Detta med filmer ombord på flygbolag är en snårig historia som David på Simplyaviation nyligen försökt bena ut.

 
Detta med filmer ombord på flygbolag är en snårig historia som David på Simplyaviation nyligen försökt bena ut.

Tack för tipset! Men fortsatt oklart varför SAS har censurerat sina filmer så hårt. Har de kanske samarbetat med ett flygbolag i en mer konservativ eller religiös marknad och helt enkelt använd samma klippning? Det känns inte helt skandinaviskt att man klipper bort en scen från Challengers endast för att den innehåller lgbtq.
 
Tack för tipset! Men fortsatt oklart varför SAS har censurerat sina filmer så hårt. Har de kanske samarbetat med ett flygbolag i en mer konservativ eller religiös marknad och helt enkelt använd samma klippning? Det känns inte helt skandinaviskt att man klipper bort en scen från Challengers endast för att den innehåller lgbtq.
Är inte bara SAS som sysslar med detta, tyvärr.
 
Tack för tipset! Men fortsatt oklart varför SAS har censurerat sina filmer så hårt. Har de kanske samarbetat med ett flygbolag i en mer konservativ eller religiös marknad och helt enkelt använd samma klippning? Det känns inte helt skandinaviskt att man klipper bort en scen från Challengers endast för att den innehåller lgbtq.
SAS har nog inte så mycket att säga till om själva utan köper in det som finns.
 
Toppen