Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Erik M

Medlem
Enormt less på SAS-personalen på Arlanda just nu.

Jag gick med på att ta ett senare flyg (19.15 istför 13.25), mot 150 EUR i sas-voucher och en måltid på Arlanda. De var väldigt tydliga med vad man fick för att ta ett senare flyg.

Så när mitt ordinarie flyg boardat klart fick jag mycket riktigt en kod för 150 EUR på SAS. Men ingen måltidscheck. Dessutom var jag nedgraderad från Plus till Go. Det sistnämnda löste de i servicedesken efter att jag tjatat lite. Men måltiden stod de på sig om: Ingen måltid. Du är felinformerad. Personalen i gaten gav fel information. "Du kan ju äta i loungen"

Klart det är larvigt att jaga upp sig över nån stackars köttbullstallrik men en deal är en deal. Inge kul att känna sig snopen och lurad.

Hachans

Medlem

Jag gick med på att ta ett senare flyg (19.15 istför 13.25), mot 150 EUR i sas-voucher och en måltid på Arlanda. De var väldigt tydliga med vad man fick för att ta ett senare flyg.

Så när mitt ordinarie flyg boardat klart fick jag mycket riktigt en kod för 150 EUR på SAS. Men ingen måltidscheck. Dessutom var jag nedgraderad från Plus till Go. Det sistnämnda löste de i servicedesken efter att jag tjatat lite. Men måltiden stod de på sig om: Ingen måltid. Du är felinformerad. Personalen i gaten gav fel information. "Du kan ju äta i loungen"

Klart det är larvigt att jaga upp sig över nån stackars köttbullstallrik men en deal är en deal. Inge kul att känna sig snopen och lurad.

150 euro för kod på SAS? Fy fan vad de blåser kunderna numera.

Men ganska on par för SAS och Arlanda.

011430121

Medlem

Jag tycker att du skriver till SAS och skriver vad som hänt, bifoga kvitto på måltiden om du åt något, och håll oss informerad hur SAS kommer att ta för ställning till din reklamation.

Jag tycker inte att man blir lurad om man accepterar ett bud.

Hachans

Medlem
Vad har det med Arlanda att göra, får man mer på OSL/CPH? :rolleyes:

Ingen aning om man får mer på CPH eller OSL.

Men inlägget jag svarade på hade två delar, det som handlar om hur de blåser kunderna på sin förseningsersättning och den om maten.

Att personalen vägrar göra grejer på Arlanda för att de hittat på egna regler är on par för Arlanda.

Erik M

Medlem
Jag tycker att du skriver till SAS och skriver vad som hänt, bifoga kvitto på måltiden om du åt något, och håll oss informerad hur SAS kommer att ta för ställning till din reklamation.

Jag tycker inte att man blir lurad om man accepterar ett bud.
Om man accepterar ett bud, och sen inte får det man utlovats, då har man blivit lurad.

henke12

Medlem

Jag tar inte SAS i försvar, helt klart olyckligt att bli "bortkollrad" men det låter lite som om det är ett klassiskt missförstånd med många olika kockar.
Varför tog du bara inte en middag på utlägg och skickade in kvitton?
Eller stod på dig och bad dom kontakta personen som lovat?

Klart man inte ska behöva göra så men allt kommer inte serverat med silversked

150EUR lät även snålt för en frivillig försening på 6h

En måltidsvoucher som man får på förseningar brukar ju vara rätt undermålig dessutom. Vill minnas att jag fick typ 12EUR sist vilket räckte till i princip en korv+läsk på pressbyrån.

Tror dessvärre det är lite sent att klaga nu och få ut nåt mer om du inte hade några merkostnader trots allt.
Håller helt med att det var dåligt hanterat helt klart! Tror dock att samma sak hade kunna hände med United på LAX eller Finnair på HEL

Gus

Medlem
Jag försöker skaffa ett EuroBonuskonto åt dottern men när jag skriver in min mailadress så får jag ett mail om att jag redan har ett konto registrerat på min mailadress.

Måste jag verkligen skaffa en helt ny mailadress för att kunna skaffa ett EuroBonuskonto åt dottern?

Kris

Medlem
Jag försöker skaffa ett EuroBonuskonto åt dottern men när jag skriver in min mailadress så får jag ett mail om att jag redan har ett konto registrerat på min mailadress.

Måste jag verkligen skaffa en helt ny mailadress för att kunna skaffa ett EuroBonuskonto åt dottern?
Japp, tror det är så. Om jag inte missminner mig så kunde man tidigare ha ett barn registrerat på sin egen adress. Men nu för tiden behöver man skaffa en unik e-post. Har svagt minne att jag var runt denna problematik för en del år sen. Tror det står i T&C nuförtiden (har inte kollat). Så bara att spinna upp en e-post och hålla den vid liv... :confused:

Jannes

Medlem

Om du har Gmail, så borde du kunna skriva typ gus+dotter@gmail.com dvs din address, ett plustecken och sedan kanske dotterns namn. Många tjänster godtar den som en egen address, men eposten som skickas till den går till din ursprungliga inbox.

Läs mer här:

Rapportera gärna tillbaka om det funkar med EB.

Toppen