Gus
Medlem
Tack för svar! Jag visste inte om den funktionen som @Jannes tipsade om. Tyvärr godtog inte SAS en mailadress med + i sig. Jag skaffade en egen gmail till dottern viket dessutom blev en väldigt bra adress med tanke på hennes namn. Kanske att den adressen hade varit upptagen den dag hon vill ha en egen mailadressJapp, tror det är så. Om jag inte missminner mig så kunde man tidigare ha ett barn registrerat på sin egen adress. Men nu för tiden behöver man skaffa en unik e-post. Har svagt minne att jag var runt denna problematik för en del år sen. Tror det står i T&C nuförtiden (har inte kollat). Så bara att spinna upp en e-post och hålla den vid liv...
Om du har Gmail, så borde du kunna skriva typ gus+dotter@gmail.com dvs din address, ett plustecken och sedan kanske dotterns namn. Många tjänster godtar den som en egen address, men eposten som skickas till den går till din ursprungliga inbox.
Läs mer här:
![]()
Gmail Plus Addressing: The Hidden Feature that Can Help You Get More Out of Your Inbox
Gmail offers a wide range of features and tools that make it easy for you to manage your email, stay organized, and get more done. However, did you know that Gmail also offers a hidden feature called “plus addressing”? Plus addressing is a simple but powerful tool that can help you get even more...eit.ces.ncsu.edu
Rapportera gärna tillbaka om det funkar med EB.