Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

mackan33

Medlem
Det är mig veterligen order uppifrån att vissa saker knte ingår, tex antipasti lådan. Så funkar ska nog inte skylla på den flygande personalen utan snarare beslutsfattare högre upp.

Ungefär dom med pizzan, den säljs i go och man får inte ens köpa den i plus även om man betalar.

Det är ju lite klassiskt sas att ha massa undantag mm. Men hade den ingått hade typ varje person i plus tagit den och den skulle så försvinna troligtvis.
Fick pizzan (gratis, i plus) på LHR-ARN 1/8.
 

OlaBola

Medlem
Håller med om att det är lite störigt, men "Våra måltider och snacks är alltid kostnadsfria för SAS Plus- och SAS Business-resenärer." ska väl läsas som att det som erbjuds i Plus resp Business är kostnadsfritt.
Utöver de måltiderna/snacksen har de nämligen bestämt sig för att "affärsutveckla" lite i ekonomi med ett köp-sortiment som då alltså inte finns i högre klasser. Och då blir det så att det finns matigare alternativ i ekonomi som inte kan erbjudas i plus - för då hade de ju varit tvugna att bjuda på det.

Som en parantes kan nämnas att jag faktiskt fick en pizza en gång i plus på just London-rutten. Fast det var en flygvärdinna som såg att dottern kämpade med den sallad/kallskuret som erbjöds som måltid och undrade om hon inte skulle fixa något bättre till "the little'un'.
”Alltid” är ett väldigt starkt och tydligt ord. Det är som att de vill poängtera att det inte finns några undantag.
 
Ren SAS award bokning som de ofrivilligt ändrar så det blir en Star Alliance bokning. Gör en ändring av hemresan men debiteras felaktigt SAS ombokningavgift istället för Star Alliance. Kontakt med kundtjänst x flera per telefon, får till slut besked att jag ska få mellanskillnaden återbetalad men jag måste tydligen skicka in ett customer claim. Får ett nekande svar. Ber om förklaring varför, får inget svar annat än att "seniors" skall ha konsulterats. Ber om förklaring igen, får svar att en annan person har tagit över mitt claim för en "second opinion" och nekas igen, återigen utan förklaring varför. Det är dock samma person som svarat på alla mailen så en "second opinion" är ren fabulering .
Par for the course med SAS kundtjänst men dåligt hanterat.
 

Xpressen

Medlem
Ren SAS award bokning som de ofrivilligt ändrar så det blir en Star Alliance bokning. Gör en ändring av hemresan men debiteras felaktigt SAS ombokningavgift istället för Star Alliance. Kontakt med kundtjänst x flera per telefon, får till slut besked att jag ska få mellanskillnaden återbetalad men jag måste tydligen skicka in ett customer claim. Får ett nekande svar. Ber om förklaring varför, får inget svar annat än att "seniors" skall ha konsulterats. Ber om förklaring igen, får svar att en annan person har tagit över mitt claim för en "second opinion" och nekas igen, återigen utan förklaring varför. Det är dock samma person som svarat på alla mailen så en "second opinion" är ren fabulering .
Par for the course med SAS kundtjänst men dåligt hanterat.
Har du betalat poängpriset för en ren SAS award eller för en Star Alliance award? Har du betalat 450 i bokningsavgift?
 

Gnopps

Medlem
Återigen total besvikelse på SAS kundservice. Jag skickade in ett ärende för snart ett år sedan, och fick bekräftelse samt en uppdatering efter par månader att de inte glömt mig. Efter att inte ha hört något från SAS kontaktade jag dem och fick veta att ärendet stängts på grund av 3 månaders inaktivitet, och inte kan återöppnas. Det är alltså SAS själva som inte har gjort något på 3 månader och sonika bestämt sig för därför stänga ärendet. Lätt sätt att minska sitt ogjorda arbete antar jag.
 

jerixon

Medlem
Tyvärr bara att logga det igen.
SAS kundservice har stora highs and lows......

Återigen total besvikelse på SAS kundservice. Jag skickade in ett ärende för snart ett år sedan, och fick bekräftelse samt en uppdatering efter par månader att de inte glömt mig. Efter att inte ha hört något från SAS kontaktade jag dem och fick veta att ärendet stängts på grund av 3 månaders inaktivitet, och inte kan återöppnas. Det är alltså SAS själva som inte har gjort något på 3 månader och sonika bestämt sig för därför stänga ärendet. Lätt sätt att minska sitt ogjorda arbete antar jag.
 
Toppen