Mr Basic
Medlem
Fantastisk leverans av Sas (connect) på Sk1834 idag. Extra bra var crew Jack som verkligen visade att han gillade sitt jobb och sina passagerare. Han tog tid på sig för varje passagerare, gav rekommendationer på menyn, var alltid tillgänglig, väldigt trevlig och serviceminded. Om Sas hade haft Golden Ticket som BA har så hade han fått den! Naturligtvis sa jag och många med mig till honom när vi gick av! Bra jobbat med den rekryteringen Sas!
(Och för de som undrar. Helsvensk personal som jag uppfattade det)
Man undrar hur CC kan ha så diametralt olika syn på sin arbetsgivare och jobbet i sig (ålder, tjänstgöringsår, Connect….)? Tyvärr är ju (det usla) förhållandet mellan anställda och ledning inget nytt hos SAS, och inget som kommer försvinna heller.För ovanlighetens skull gjorde jag faktiskt det. Efter att ha sovit på saken känns det mest tragiskt och ett mikrobevis för hur trasigt kulturen har blivit.
Blev rätt perplex när FA som jag pratade med under flighten menade att det var lika bra att SAS går i konkurs i ett resonemang om hur fruktansvärt det var att jobba ombord.
När jag påpekade att det blir nog många missnöjda kunder om de inte får någon service var hennes svar ”du får väl klaga hos SAS då”. Säger en del om hur delar av personalen ser på sig själv i relation till sin arbetsgivare.