Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

JPE

Medlem
Gårdagens skörd om 14 samtal för att pilla med några resor. HUACA, samtal kopplas ner m.m.

1688711646996.png
 
Last edited:

JPE

Medlem
Gårdagens skörd om 14 samtal för att pilla med några resor. HUACA, samtal kopplas ner m.m.

Visa bifogad bild 143568
...och det fortsätter idag, har nu fått två samtal på morgonen från samma agent. Första gången för att få kortuppgifter igen. Hon misslyckades med att lägga in dem igår. Sen, andra gången, för att säga att hon och "eurobonusavdelningen" kommit fram till att ändringsavgiften inte är 150 kr (som hon sa igår), utan 750 kr. Då sa jag att de har fel. Det är 150 kr i och med att jag medvetet bokade en en ren SAS-flygning som en Star Aliance-award för att kunna lägga till ben med andra bolag senare utan en extrem avgift. Gick in i mailet och läste upp vad jag hade betalt och att det där var en serviceavgift på 450 kr = *A-avgiften. Till slut insåg hon att jag hade rätt och bad om ursäkt.
 
Last edited:

Rickard_O

Medlem
Har exakt samma problem. Man blir less
Vet inte när din resa är, men jag gick in och kikade i min bokning nu och kan nu välja sittplatser igen!
Har 5 dagar till avresa, vet inte om det har något med saken att göra eller om det är löst för fler.


Edit: Snabb hjälp och löste mitt problem med avsaknad av eurobonusnummer i bokningen :)
1689008117057.png
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Gårdagens hemresa från Milano kan bäst sammanfattas som kaos och käbbel. Skulle ha flugit med SK2690 från Malpensa till Arlanda igår kväll, men flyget blev inställt pga dåligt väder. "Ombokade" till samma kärra dagen därpå. Kort efter att vi lyft meddelar besättningen att det inte kommer att ske någon servering ombord, något som kommer som en trist överraskning. Främst av anledningen att SAS inte försett oss med måltidsvouchers, men ännu värre för att de inte hade informerat om det i förväg.

Nu har jag förståelse för att man inte kan servera laxlådorna som stått i ett varmt flygplan över natten, men flyget var lastat med dryck och snacks som skulle ha serverats på flygningen upp till Arlanda. Varför man väljer att inte servera det är fullständigt ologiskt. Ännu värre är faktumet att ingen servering överhuvudtaget erbjuds, inte ens kaffe/the/vatten. Några passagerare lyckades få sig ett vattenglas efter mycket käbbel med besättningen.

Det hela blir inte bättre av att besättningen själva sitter och snaskar på chips, nötter och chokladbollar bakom gardinen när man själv och 87 andra passagerare sitter och svälter ombord. Riktigt uselt hanterat av SAS.
 

KalleSus

Medlem
Gårdagens hemresa från Milano kan bäst sammanfattas som kaos och käbbel. Skulle ha flugit med SK2690 från Malpensa till Arlanda igår kväll, men flyget blev inställt pga dåligt väder. "Ombokade" till samma kärra dagen därpå. Kort efter att vi lyft meddelar besättningen att det inte kommer att ske någon servering ombord, något som kommer som en trist överraskning. Främst av anledningen att SAS inte försett oss med måltidsvouchers, men ännu värre för att de inte hade informerat om det i förväg.

Nu har jag förståelse för att man inte kan servera laxlådorna som stått i ett varmt flygplan över natten, men flyget var lastat med dryck och snacks som skulle ha serverats på flygningen upp till Arlanda. Varför man väljer att inte servera det är fullständigt ologiskt. Ännu värre är faktumet att ingen servering överhuvudtaget erbjuds, inte ens kaffe/the/vatten. Några passagerare lyckades få sig ett vattenglas efter mycket käbbel med besättningen.

Det hela blir inte bättre av att besättningen själva sitter och snaskar på chips, nötter och chokladbollar bakom gardinen när man själv och 87 andra passagerare sitter och svälter ombord. Riktigt uselt hanterat av SAS.
Tycks ha varit CityJet
 
Upplevde nog en ny lägstapunkt idag i min långvariga relation med SAS.
Pursern på OSL-ARN (SAS Norge) bestämde sig helt enkelt för att hela flighten var en matpaus för crew, därmed ingen service. Först utan förklaring men bad att få prata med pursern som ”inte gick att störa - för han åt”.

Fick istället prata med en flygvärdinna som var allmänt upprörd på SAS, att personalen nu ska behöva ”städa” flygplanen, att de minsann måste få äta och då måste det gå ut över nån - dvs deras kunder.

Pursern var helt osynlig (satt på stolen) under hela flygningen och snubben vände sig bort och vägrade titta mig i ögonen när vi klev av.

Har nog med mina snart 1500 flygningar med SAS aldrig varit med om märkligare serviceupplevelse (eller brist på…)

Att anslutningen från arn med SAS/Xfly var 1,5 sen gjorde det inte bättre….
 

eddo

Medlem
Upplevde nog en ny lägstapunkt idag i min långvariga relation med SAS.
Pursern på OSL-ARN (SAS Norge) bestämde sig helt enkelt för att hela flighten var en matpaus för crew, därmed ingen service. Först utan förklaring men bad att få prata med pursern som ”inte gick att störa - för han åt”.

Fick istället prata med en flygvärdinna som var allmänt upprörd på SAS, att personalen nu ska behöva ”städa” flygplanen, att de minsann måste få äta och då måste det gå ut över nån - dvs deras kunder.

Pursern var helt osynlig (satt på stolen) under hela flygningen och snubben vände sig bort och vägrade titta mig i ögonen när vi klev av.

Har nog med mina snart 1500 flygningar med SAS aldrig varit med om märkligare serviceupplevelse (eller brist på…)

Att anslutningen från arn med SAS/Xfly var 1,5 sen gjorde det inte bättre….
Herregud, förundras över hur vissa verkar tycka att de har all rätt att vägra utföra sitt jobb. Förstår att man kan klaga och vilja förbättra vissa saker men då framför man det internt och inte gentemot kunder. Är man fortfarande inte nöjd får man väl byta jobb. Hoppas det kommer fram till ansvariga på SAS.
 

011430121

Medlem
Upplevde nog en ny lägstapunkt idag i min långvariga relation med SAS.
Pursern på OSL-ARN (SAS Norge) bestämde sig helt enkelt för att hela flighten var en matpaus för crew, därmed ingen service. Först utan förklaring men bad att få prata med pursern som ”inte gick att störa - för han åt”.

Fick istället prata med en flygvärdinna som var allmänt upprörd på SAS, att personalen nu ska behöva ”städa” flygplanen, att de minsann måste få äta och då måste det gå ut över nån - dvs deras kunder.

Pursern var helt osynlig (satt på stolen) under hela flygningen och snubben vände sig bort och vägrade titta mig i ögonen när vi klev av.

Har nog med mina snart 1500 flygningar med SAS aldrig varit med om märkligare serviceupplevelse (eller brist på…)

Att anslutningen från arn med SAS/Xfly var 1,5 sen gjorde det inte bättre….
Förmodar att du ”informerar” SAS om hur det var på flygningen, vi väntar på ditt svar från SAS.
 
Förmodar att du ”informerar” SAS om hur det var på flygningen, vi väntar på ditt svar från SAS.

För ovanlighetens skull gjorde jag faktiskt det. Efter att ha sovit på saken känns det mest tragiskt och ett mikrobevis för hur trasigt kulturen har blivit.

Blev rätt perplex när FA som jag pratade med under flighten menade att det var lika bra att SAS går i konkurs i ett resonemang om hur fruktansvärt det var att jobba ombord.

När jag påpekade att det blir nog många missnöjda kunder om de inte får någon service var hennes svar ”du får väl klaga hos SAS då”. Säger en del om hur delar av personalen ser på sig själv i relation till sin arbetsgivare.
 
Toppen