Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

palmen

Moderator
Tack Palmen för input och svar. Min biljett det nu handlar om är vid det här laget inköpt för över1.5 år sedan. Får väl ge mig nu då, men det som irriterar mig mest är inte poängen i sig utan personen i kundtjänsten. Hans attityd och svammliga/felaktiga svar/påståenden har jag svårt att acceptera.
Ju förr man accepterar att svaren man får från kundtjänst oftast är helt fel och att attityden är tveksam från många, desto bättre.

Finns ju en anledning till att denna tråden är en av de längsta på forumet.
 
Tack Palmen för input och svar. Min biljett det nu handlar om är vid det här laget inköpt för över1.5 år sedan. Får väl ge mig nu då, men det som irriterar mig mest är inte poängen i sig utan personen i kundtjänsten. Hans attityd och svammliga/felaktiga svar/påståenden har jag svårt att acceptera.
Jag tror att du ändå ska känna dig nöjd med dom kompensationspoäng du har fått.
Allt detta började redan innan covid, att SAS slutade ge några som helst eurobonuspoäng för uteblivet Wi-Fi.

Så mer grattis till att du har lyckats. :)
 

ante888

Medlem
Flög IAD-CPH igår i SAS Business, och blev förvånad över att serveringen tog lång tid. Tror att det var fullsatt kabin, men det tog ca 60 min mellan att de lade duken på mitt bord, till att nötterna kom in. Efter tre timmar började de duka av efter huvudrätten, då tackade jag för mig och lade mig och sov istället. Undrar lite hur de tänker, på en flygning som är 7:15 lång, som är över natten. Är detta normen på Östkustflygningarna? Har annars ingenting att klaga på, mat och dryck var bra och personalen trevlig.
 

Hachans

Medlem
Flög IAD-CPH igår i SAS Business, och blev förvånad över att serveringen tog lång tid. Tror att det var fullsatt kabin, men det tog ca 60 min mellan att de lade duken på mitt bord, till att nötterna kom in. Efter tre timmar började de duka av efter huvudrätten, då tackade jag för mig och lade mig och sov istället. Undrar lite hur de tänker, på en flygning som är 7:15 lång, som är över natten. Är detta normen på Östkustflygningarna? Har annars ingenting att klaga på, mat och dryck var bra och personalen trevlig.

De är ökänt långsamma på nattflygningarna tyvärr.
 
Flög IAD-CPH igår i SAS Business, och blev förvånad över att serveringen tog lång tid. Tror att det var fullsatt kabin, men det tog ca 60 min mellan att de lade duken på mitt bord, till att nötterna kom in. Efter tre timmar började de duka av efter huvudrätten, då tackade jag för mig och lade mig och sov istället. Undrar lite hur de tänker, på en flygning som är 7:15 lång, som är över natten. Är detta normen på Östkustflygningarna? Har annars ingenting att klaga på, mat och dryck var bra och personalen trevlig.
Ska personalen ombord behöva jobba menar du? Enligt svensk lag har de rätt till rast och fackmöte ombord
 

OlaBola

Medlem
Är det bara jag/min dator/cookies/etc, eller är SAS platsbokning sjukt buggig? När jag bokar bonusresa åt hela familjen (3 personer), så kan jag välja plats åt mig, sen när jag ska välja åt någon av de andra så händer ingenting, om jag inte klickar på platsen jag redan har valt. Då hoppar de andra två in på två platser och jag hoppar ut. Efter frenetiskt klickande och testande så hamnar vi till slut på en rad. Jag kan dock inte förstå logiken i buggen, men en bugg är det definitivt.
 
Är det bara jag/min dator/cookies/etc, eller är SAS platsbokning sjukt buggig? När jag bokar bonusresa åt hela familjen (3 personer), så kan jag välja plats åt mig, sen när jag ska välja åt någon av de andra så händer ingenting, om jag inte klickar på platsen jag redan har valt. Då hoppar de andra två in på två platser och jag hoppar ut. Efter frenetiskt klickande och testande så hamnar vi till slut på en rad. Jag kan dock inte förstå logiken i buggen, men en bugg är det definitivt.
Har liknande problem…. Gäller både bonus och betalda biljetter. Problemet är kopplat till barnens sittplatser. De kan inte alltid flyttas, även om det är långt från exit row.
 

igelkotten

Medlem
Är det bara jag/min dator/cookies/etc, eller är SAS platsbokning sjukt buggig? När jag bokar bonusresa åt hela familjen (3 personer), så kan jag välja plats åt mig, sen när jag ska välja åt någon av de andra så händer ingenting, om jag inte klickar på platsen jag redan har valt. Då hoppar de andra två in på två platser och jag hoppar ut. Efter frenetiskt klickande och testande så hamnar vi till slut på en rad. Jag kan dock inte förstå logiken i buggen, men en bugg är det definitivt.
Har samma problem med min fru. På bonusbokningar kan jag inte välja sittplats åt henne, men det funkar på betalda bokningar utan problem.
 

aruba1

Medlem
Liknande problem på en business bonusresa. Går ej att välja sittplatser. Två pax går men ej den tredje. De två det funkar för har guld status. Den tredje som har silver funkar ej. Ny feature eller en bug?
 
Last edited:
Toppen