Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Rickard_O

Medlem
Har mycket strul med en bonusresa jag också, jag kan inte ens gå in i sätesväljaren längre.
Kunde det i början, inget guldkort inlagt för det går inte lägga in manuellt själv heller :rolleyes:
Förstår inte varför inte alla agenter lägger in det i bokningen direkt, känns som 50/50 gör det.

Screenshot 2023-07-01 110734.jpg
 

Rickard_O

Medlem
Har exakt samma problem. Man blir less
Har redan valt platser så känner mig ganska obrydd, ska ändå checka in bagage så kollar med check in agenten om det finns några rader där det finns en ledig plats så man slipper sitta bredvid någon :)
Det enda störande är att den mikroskopiska chans till seatblock försvinner eftersom guldkortet inte är inlagt av kundtjänst vid bokning utav bonusresan på vare sig mig eller sambon.
 
Är det bara jag/min dator/cookies/etc, eller är SAS platsbokning sjukt buggig? När jag bokar bonusresa åt hela familjen (3 personer), så kan jag välja plats åt mig, sen när jag ska välja åt någon av de andra så händer ingenting, om jag inte klickar på platsen jag redan har valt. Då hoppar de andra två in på två platser och jag hoppar ut. Efter frenetiskt klickande och testande så hamnar vi till slut på en rad. Jag kan dock inte förstå logiken i buggen, men en bugg är det definitivt.
Samma problem för mig och min sambo som är EBS. Jag som är EBD kunde välja och vraka och på anslutningsflyget LLA-ARN var det inga problem att seata henne heller, men på ARN-ORD-ARN gick det inte. Två asterisker vid hennes namn upplyste om att SAS var ledsna över att inte kunna erbjuda henne sittplats för tillfället och att jag skulle försöka senare. Men två minuters samtal till kundtjänst löste det snabbt.
 

Rickard_O

Medlem
Vad innebär 1 måltid uppgraderad? Förbeställning?

Specialkost kanske? Har för mig det är så för min sambo som brukar beställa laktosfritt.

Ja det stämmer, exempelvis när jag beställer GFML ser det ut precis som på @Rickard_O bild.

Exakt, det är en vegetarisk måltid som såklart måste lösas via chatten, men det vet ju @GOTBound allting om hur lätt och smidigt det är med måltider på SAS :rolleyes: Om man nu kommer ihåg att lägga in dom ;)
 
Toppen