Bokade bonusresa IAD-FLL igår online och jag fick biljetter. Var sen inne och valde platser på United. Idag på eftermiddagen försvann bokningen plötsligt under mina bokningar. Jag sökte upp den manuellt med bokningsreferens och då står det att den är inställd. Kollade på Uniteds sida och det går fortf. att köpa biljetter till den. Ringer in och agenten jag pratar med ska kolla med sin kollega. Väntar i typ en kvart och när han kommer tillbaka säger han bara att de har fixat det. Självklart vill jag ha mer information och undrar vad som har hänt. Han säger att det är United som har cancellerat biljetten och att han inte har någon aning om varför. Jag undrar om det här blir ett ärende internt där man utreder hur deras partner helt plötsligt går in och cancellerar SAS kunders bokningar. Han säger att det blir det nog inte. De bara löser problemet.
Borde inte detta klassas som en incident och utredas vidare? Om inte, borde det innebära att SAS anser att det är normalt att detta händer. Isåfall är det skrämmande.
Någon som har tidigare erfarenheter av att en bokning helt plötsligt får status inställd utan att flighten är inställd? Jag har hört talas om SK IT:s script som gick bananas för några år sedan. Om det här också är orsakat av ett script kan det ju vara ett tips att gå in och kolla sina bokningar.